Divendres, 29 de març de 2024
És notícia

El comerç de Tarragona recapta més de 7.200 euros durant la Campanya de Nadal 2018

Avatar photo

La Fundació Estela ha rebut 4.235 euros, recaptats en la seva decoració, i els altres 3.000 euros s'han entregat a Tarraco Salut

Imatge d’una de les actuacions en el marc del Nadal Musical, a la plaça Corsini. foto extreta del Facebook de Via T

Per segon any consecutiu tot el comerç de Tarragona s’ha unit per la campanya de Nadal. Enguany la campanya estava dividida en diverses activitats; al novembre es va començar fent un curs d’aparadorisme on es van sumar més de 60 botigues i en les quals aquest Nadal hem pogut veure les seves creacions tant a Tarragona centre, com a zona Llevant I Ponent. La segona activitat, la més ben rebuda a la qual es van adherir un total de 140 comerços, ha sigut a la Decoració de Nadal, creada i dissenyada per la Fundació Estela per la Discapacitat. El total recaptat en la decoració ha anat destinat a la Fundació Estela que se li ha entregat un donatiu de 4.235 euros el qual ha estat entregat per la Consellera de Comerç Elvira Ferrando.

El director d’àrea de negoci de CaixaBank a Tarragona ciutat, David Ciscar, i el president de l’Associació de Comerciants Via T, Salvador Minguella, han lliurat a Tarraco Salut els 3.000 euros recollits amb motiu de la Campanya Nadal Musical i la seva part solidaria. L’aportació l’ha realitzat l’Obra Social “la Caixa”.

La campanya ha consistit en destinar un percentatge de les compres realitzades amb targetes de CaixaBank entre el 10 i el 22 de desembre en els 140 establiments de la ciutat a un projecte solidari amb l’objectiu que el Nadal arribés també a les persones en risc d’exclusió. Comerciants i entitat financera van acordar que el beneficiari d’enguany fos fós Tarraco Salut.

Tarraco Salut és una entitat sense ànim de lucre de Tarragona que neix el 2011 davant la posada en escena d’una problemàtica de salut pública no coberta ni responsabilitzada per part de les institucions: la presència de moltes persones soles a l’hospital.

El seu objectiu és disminuir l’angoixa dels malalts o de la gent amb problemes de salut durant el procés de malaltia, oferir-los-hi acompanyament per combatre la soledat no desitjada mentre són a l’hospital i tenir cura de la part socioemocional (una part essencial de la salut integral de la persona) per millorar la seva qualitat de vida socioafectiva.

És un fet que factors com l’increment de l’esperança de vida, els canvis en relació als nuclis familiars, les llistes d’espera a les residències, les dificultats econòmiques, la vida laboral dels familiars, etc., fan que augmenti cada cop més el número de persones que pateixen aquesta soledat no desitjada; si totes aquestes problemàtiques de caràcter social ja són suficientment rellevants, és obvi que, davant d’un procés de malaltia, s’agreugen: la persona malalta perd part o la totalitat de la seva autonomia, i es troba davant d’un procés vulnerable (no tant sols físicament, sinó també anímica) on el dolor, la soledat, la tristesa i la mort són els protagonistes principals, i on l’atenció de totes aquestes parts és imprescindible per afrontar i/o superar la malaltia.

El director d’àrea de negoci CaixaBank a Tarragona Ciutat, David Ciscar, ha destacat que la campanya és innovadora i que té com a objectiu potenciar el comerç de proximitat i la solidaritat. El president de l’Associació de Comerciants VIA T, Salvador Minguella, per la seva banda, ha assegurat que la campanya demostra que “tota la ciutat de Tarragona està disposada a ajudar a les persones més desafavorides”.

Tot seguit s’ha fet entrega de les 2 PlayStation 4 que es sortejaven en la Gimcana d’aparadors de Nadal, on s’han rebut 1800 fulls de ruta, omplerts per nens d’entre 4 a 14 anys. Èxit rotund d’aquesta campanya que per primer cop s’ha ampliat a Zona Llevant i Ponent . L’entrega dels premis l’ha fet el President de l’Associació dels Voltants del Mercat, Josep Maria Joan.

Tot seguit, s’ha fet entrega a 6 establiments pels seus aparadors Nadalencs. Les botigues guanyadores son: MIGUEL GIGAR-THE BARBER, D-NAS essències a l’aire, Farmàcia Garcia, Urly Flamenca, Netadent i El Racó del Pagès.

Per finalitzar l’acte s’ha fet una visita guiada a tots els assistents per l’exposició PINTURA FLAMENCA I HOLANDESA del Museu de Ginebre que està actualment al CAIXA FORUM i s’ha degustat un petit càtering amb música en directe a càrrec de Raül Cid Duo.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

L’Ajuntament d’Altafulla renova la megafonia de l’Estadi Municipal Joan Pijuan

Notícia següent

Adaptacions a persones amb discapacitats sensorials a la temporada de teatres

Notícies relacionades