Imatge del camió que ha encapçalat la marxa lenta que ha sortit des de Lleida fins Les Borges Blanques en protesta pel desviament de camions per l'AP-2. L'11 d'octubre de 2018. (Horitzontal)
Els transportistes han volgut expressar aquest dijous el seu malestar davant la mesura acordada entre el govern espanyol i la Generalitat que prohibeix circular els vehicles pesants de quatre eixos o més entre les Borges Blanques i Montblanc per l’N-240 i els obliga a desviar-se per l’AP-2, havent de fer front a una part del cost del peatge. L’entrada en vigor d’aquesta restricció, el 2 de setembre, evita diàriament el pas d’uns 1.400 vehicles camions, de mitjana, en aquest tram de l’N-240, segons el Ministeri de Foment, cosa que comporta una disminució del volum total de vehicles que hi circulen.
Coincidint amb l’operació sortida d’un llarg cap de setmana, els camioners han iniciat a les 17.30 hores al Polígon El Segre de la ciutat de Lleida una marxa lenta amb els seus vehicles de treball que els ha dut ha recórrer l’N-240 entre la capital del Segrià i les Borges Blanques, des d’on han retornat a Lleida per la mateixa carretera punt en què ha finalitzat l’acció reivindicativa, convocada per l’Associació Provincial Empresarial de Transports de Mercaderies per Carretera de Lleida (Asotrans).
El sector del transport ha volgut fer sentir d’aquesta manera la seva oposició al desviament obligatori de l’N-240 a l’AP-2, ja que consideren “insuficients” les bonificacions d’entre el 42,5 i del 50% de què gaudeixen actualment per haver d’anar per l’autopista. Denuncien que la mesura els comporta uns costos addicionals d’uns 400 euros al mes per camió, i també rebutgen que se’ls “criminalitzi” com a únics responsables de la sinistralitat a l’N-240, segons ha manifestat la secretària d’Asotrans, Sílvia Llobet.
Davant la restricció del pas de vehicles pesants per l’N-240 entre les Borges i Montblanc, la patronal exigeix la gratuïtat del peatge de l’AP-2 per a camions entre la capital de les Garrigues i el Pla de Santa Maria o, en tot cas, elevar les bonificacions fins al 75% del cost del peatge però sempre i quan el desviament per l’autopista sigui voluntari per als camions.
Així mateix, els transportistes reclamen aquests mateixos avantatges per haver de circular pel tram de l’AP-2 entre les Borges Blanques i Soses en el cas que, finalment, també s’acabés restringint la circulació de vehicles pesants a l’N-240 entre la capital de les Garrigues i Lleida, tal com reclamen agents socials del territori entre els quals la plataforma Rescap-2. Llobet s’ha mostrat partidària de l’alliberament del peatge de l’AP-2 que, malgrat que la concessió finalitza el 2021, considera que “està més que amortitzada”.
L’Hospitalet ha fet cent anys com a ciutat i, com no podia ser d’una altra manera, les Festes de Primavera…
L'alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, ha presidit aquest vespre la presentació de la 30a Fira del Vi de Falset al…
El Consell d'Administració de l'Empresa Municipal de Transports de Tarragona ha aprovat avui, 24 d'abril, les noves tarifes per a…
El món de les xarxes socials torna a plorar la mort d’una de les seves protagonistes. Vanessa Konopka, alemanya de 28…
El Port de Segur de Calafell acollirà aquest proper cap de setmana dues activitats de les més importants de l’any…
Nova campanya per promocionar les activitats de dinamització del Mercat del Carrilet que s'estrena coincidint amb el cicle de primavera.…
Esta web utiliza cookies.