Pla general dels participants al tall de via, organitzat per Trens Dignes, a l'estació de l'Aldea per demanar un millor servei ferroviari a les Terres de l'Ebre. ACN.
Els manifestants han lamentat que dels 20 serveis diaris que tenia l’estació –10 de regionals, 6 talgos i 4 euromed-, ara en circulen disset. A més, la nova planificació del mapa ferroviari també ha suposat que només s’aturi un tren Avant al dia. Davant d’aquesta situació, la portaveu de Trens Dignes, Montse Castellà, ha reclamat el retorn dels quatre Euromed perduts o d’un servei similar, més connexions amb la línia de l’alta velocitat, sigui a través de llançadores o bé amb noves freqüències amb els Avant, els quals haurien de connectar Ulldecona amb el Camp de Tarragona a fi de poder enllaçar amb els trens cap a Barcelona o Madrid.
Així mateix, des de Trens Dignes també han demanat que s’ofereixin més freqüències de les línies R-15 i R-16 i, així, reduir els buits horaris, d’entre dues i sis hores, que hi ha en algunes estacions. A la vegada, les demandes inclouen recuperar els horaris de l’any 2016 i sincronitzar les freqüències ferroviàries amb les dels autobusos.
Per tot plegat, la portaveu de la plataforma ha fet una crida al Govern, Adif i a Renfe perquè reformulin el mapa ferroviari. “Es van passant la responsabilitat els uns als altres, segur que uns tenen més culpa que els altres, però en tot cas, demanem que deixin de tirar-se els plats pel cap i que es posin a treballar unitàriament perquè el servei global millori”, ha etzibat Castellà.
Pel que fa a la Taula de Mobilitat de les Terres de l’Ebre, Castellà ha exigit que es dissolgui i s’aposti per l’Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM). “L’ATM és un ens que ens pertoca per llei i que no tenim instaurat al territori. És un dels grans mals perquè ajudaria a combinar tota mena de transport públic”, ha manifestat Castellà.
En canvi, el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, present a la protesta, ha considerat que l’ATM no resoldria les problemàtiques ferroviàries de l’Ebre. I és que Gavin ha assenyalat el govern espanyol, Adif i Renfe com a principals responsables del servei ferroviari actual.”La resposta de la Generalitat, lamentant-ho molt, és molt limitada perquè no tenim les eines per gestionar el transport ferroviari dels regionals i rodalies”, ha afirmat.
Gavín ha exigit a l’Estat que tingui “sensibilitat amb els territoris” i a Adif i Renfe que “atenguin” les propostes del Govern. “La Generalitat no pot permetre que un territori no quedi connectat amb uns trens que passen per davant i que passen de llarg”, ha subratllat. “La connexió ferroviària és imprescindible perquè un país i la seva gent es pugui desenvolupar i, per tant, els Euromed i els Avlo han de parar i Renfe ha d’atendre no només els trens comercials de llarga distància –València- Barcelona o Barcelona-Madrid-, sinó la necessitat de l’interès públic”, ha tancat.
La plataforma Trens Dignes es reunirà dimarts vinent amb el Departament de Territori i Sostenibilitat per tal d’abordar la nova planificació ferroviària, que és provisional fins a l’1 de març. A banda, en la mobilització, també hi han participat representants de JxCat, com Eduard Pujol o Ferran Bel, d’ERC, dels comuns i Ciutadans, així com alcaldes del territori.
L’Hospitalet ha fet cent anys com a ciutat i, com no podia ser d’una altra manera, les Festes de Primavera…
L'alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, ha presidit aquest vespre la presentació de la 30a Fira del Vi de Falset al…
El Consell d'Administració de l'Empresa Municipal de Transports de Tarragona ha aprovat avui, 24 d'abril, les noves tarifes per a…
El món de les xarxes socials torna a plorar la mort d’una de les seves protagonistes. Vanessa Konopka, alemanya de 28…
El Port de Segur de Calafell acollirà aquest proper cap de setmana dues activitats de les més importants de l’any…
Nova campanya per promocionar les activitats de dinamització del Mercat del Carrilet que s'estrena coincidint amb el cicle de primavera.…
Esta web utiliza cookies.