Categories: Uncategorized @ca

Trens Dignes reclama més connexió i freqüències i dissoldre la Taula de Mobilitat

La plataforma Trens Dignes ha exigit més connexions amb trens de l’alta velocitat, més freqüències dels regionals R-15 i l’R-16 i el retorn dels quatre Euromed perduts amb la posada en marxa de la variant de Vandellòs del corredor mediterrani. També ha demanat que es dissolgui la Taula de Mobilitat de les Terres de l’Ebre perquè consideren que és “ineficient i inoperant”. El col·lectiu ha protestat aquest diumenge a l’estació ferroviària de l’Aldea i n’ha tallat la via. Més de 150 persones han participat en l’acció, en què s’ha aturat un Talgo durant uns cinc minuts.
Sota el lema ‘Ni un tren menys’ i amb consignes com ara ‘Prou retards’ i ‘Que torni l’Euromed’, els concentrats han barrat el pas a un Talgo quan faltaven deu minuts per a les dotze del migdia. Ho han fet només durant uns minuts per tal de perjudicar el menys possible als viatgers, segons han explicat des de la plataforma. Abans, els manifestants s’havien aplegat a les portes de l’estació de tren de l’Aldea-Amposta-Tortosa, on s’ha llegit un manifest, per denunciar la pèrdua de connexions a les Terres de l’Ebre des de la posada en funcionament de la variant de Vandellòs a començaments de gener.

Els manifestants han lamentat que dels 20 serveis diaris que tenia l’estació –10 de regionals, 6 talgos i 4 euromed-, ara en circulen disset. A més, la nova planificació del mapa ferroviari també ha suposat que només s’aturi un tren Avant al dia. Davant d’aquesta situació, la portaveu de Trens Dignes, Montse Castellà, ha reclamat el retorn dels quatre Euromed perduts o d’un servei similar, més connexions amb la línia de l’alta velocitat, sigui a través de llançadores o bé amb noves freqüències amb els Avant, els quals haurien de connectar Ulldecona amb el Camp de Tarragona a fi de poder enllaçar amb els trens cap a Barcelona o Madrid.

Així mateix, des de Trens Dignes també han demanat que s’ofereixin més freqüències de les línies R-15 i R-16 i, així, reduir els buits horaris, d’entre dues i sis hores, que hi ha en algunes estacions. A la vegada, les demandes inclouen recuperar els horaris de l’any 2016 i sincronitzar les freqüències ferroviàries amb les dels autobusos.

Per tot plegat, la portaveu de la plataforma ha fet una crida al Govern, Adif i a Renfe perquè reformulin el mapa ferroviari. “Es van passant la responsabilitat els uns als altres, segur que uns tenen més culpa que els altres, però en tot cas, demanem que deixin de tirar-se els plats pel cap i que es posin a treballar unitàriament perquè el servei global millori”, ha etzibat Castellà.

Pel que fa a la Taula de Mobilitat de les Terres de l’Ebre, Castellà ha exigit que es dissolgui i s’aposti per l’Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM). “L’ATM és un ens que ens pertoca per llei i que no tenim instaurat al territori. És un dels grans mals perquè ajudaria a combinar tota mena de transport públic”, ha manifestat Castellà.

En canvi, el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, present a la protesta, ha considerat que l’ATM no resoldria les problemàtiques ferroviàries de l’Ebre. I és que Gavin ha assenyalat el govern espanyol, Adif i Renfe com a principals responsables del servei ferroviari actual.”La resposta de la Generalitat, lamentant-ho molt, és molt limitada perquè no tenim les eines per gestionar el transport ferroviari dels regionals i rodalies”, ha afirmat.

Gavín ha exigit a l’Estat que tingui “sensibilitat amb els territoris” i a Adif i Renfe que “atenguin” les propostes del Govern. “La Generalitat no pot permetre que un territori no quedi connectat amb uns trens que passen per davant i que passen de llarg”, ha subratllat. “La connexió ferroviària és imprescindible perquè un país i la seva gent es pugui desenvolupar i, per tant, els Euromed i els Avlo han de parar i Renfe ha d’atendre no només els trens comercials de llarga distància –València- Barcelona o Barcelona-Madrid-, sinó la necessitat de l’interès públic”, ha tancat.

La plataforma Trens Dignes es reunirà dimarts vinent amb el Departament de Territori i Sostenibilitat per tal d’abordar la nova planificació ferroviària, que és provisional fins a l’1 de març. A banda, en la mobilització, també hi han participat representants de JxCat, com Eduard Pujol o Ferran Bel, d’ERC, dels comuns i Ciutadans, així com alcaldes del territori.

ACN

Missatges recents

L’Hospitalet celebra el seu centenari amb un pregó en clau femenina

L’Hospitalet ha fet cent anys com a ciutat i, com no podia ser d’una altra manera, les Festes de Primavera…

48 minuts fa

Rubén Viñuales presideix la presentació de la 30a Fira del Vi de Falset al sector turístic de Tarragona

L'alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, ha presidit aquest vespre la presentació de la 30a Fira del Vi de Falset al…

51 minuts fa

L’Aparcament Municipal Torroja rebaixa el preu màxim diari

El Consell d'Administració de l'Empresa Municipal de Transports de Tarragona ha aprovat avui, 24 d'abril, les noves tarifes per a…

1 hora fa

Mor amb 28 anys la influencer Vanessa Konopka després de mesos sense poder tornar a casa

El món de les xarxes socials torna a plorar la mort d’una de les seves protagonistes. Vanessa Konopka, alemanya de 28…

1 hora fa

Fira d’Abril i Dia de la Dansa al Port de Segur de Calafell

El Port de Segur de Calafell acollirà aquest proper cap de setmana dues activitats de les més importants de l’any…

1 hora fa

El Mercat del Carrilet de Reus estrena imatge per al cicle de primavera

Nova campanya per promocionar les activitats de dinamització del Mercat del Carrilet que s'estrena coincidint amb el cicle de primavera.…

2 hores fa

Esta web utiliza cookies.