Categories: Uncategorized @ca

Tarragona Turisme vol reforçar la promoció de la costa tarragonina

La presidenta i el gerent del Patronat Municipal de Turisme de Tarragona, Inma Rodríguez i Angel Arenas, han presentat aquest matí als mitjans de comunicació, l’estudi que l’ens turístic municipal ha encarregat a una consultora per conèixer de manera exhaustiva l’estat, les característiques, l’oferta i sobretot, la demanda turística i d’oci de les platges i cales de la ciutat. A més a més, també s’inclouen recomanacions per tal d’optimitzar-ne els serveis que s’hi ofereixen.

Inma Rodríguez ha afirmat que és la primera vegada que es dur a terme un estudi d’aquest tipus i que l’objectiu estratègic de Tarragona Turisme és “reforçar la promoció de la mediterraneïtat de Tarragona”. “Ha de ser una ciutat oberta al mar, i que tothom pugui gaudir dels 15 km de costa dels quals disposem”, ha conclòs.

Usuaris

En aquest estudi realitzat, es presenta una descripció molt completa dels usuaris que gaudeixen de les platges i cales tarragonines.

En total, durant els mesos d’estiu del passat 2018, un milió d’usuaris van anar a les platges de la ciutat, dels quals un 53% són locals, un 25% són excursionistes i un 22% turistes. Per nacionalitats, un 77% són espanyols. Les famílies són les principals usuàries de les platges (un 53%).

Pel que fa al tipus de mitjà que utilitzen per arribar a les platges tarragonines, un 65% hi arriba un cotxe, un 30% caminant i tan sols, un 2% utilitza l’autobús.

Impacte econòmic

L’impacte econòmic que els usuaris de les platges tarragonines generen a la ciutat és d’uns 2 miliions d’euros, i la despesa mitjana d’1,8 euros, xifra que està per sota de la mitjana de platges d’arreu de l’estat. Tot i així, un 62% d’usuaris afirma que tornaria a les platges tarragonines, ja que valoren molt positivament aspectes com la qualitat de l’aigua, la sorra, la tranquil·litat i el socorrisme.

Amb aquest estudi el que es vol és dur a terme aquelles accions que generin satisfacció als residents de la ciutat, i per tant, generar-ne també, als turistes.

Mònica Brey

Missatges recents

Una mare ven la filla per 2.000€ a una parella amb problemes de fertilitat

Agents de la Policia Nacional han detingut cinc persones, quatre d’elles a Còrdova i una a Móstoles, a la Comunitat…

11 minuts fa

La Diputació de Tarragona dona suport a la millora de la infraestructura de Bellmunt del Priorat

La presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó, ha visitat aquest dijous Bellmunt del Priorat, on ha pogut conèixer…

23 minuts fa

Oberta la convocatòria del 18è Premi Literari de Teatre la Carrova

L’Ajuntament d’Amposta i l’Institut d’Estudis Comarcals (IECM) convoquen el 18è Premi Literari de Teatre la Carrova. Fins al 17 de…

30 minuts fa

La Paeria de Lleida preveu recuperar el xalet dels Camps Elisis com un espai de lectura amb hamaques

La Paeria de Lleida, sota les regnes del govern socialista de Fèlix Larrosa, té l'objectiu de recuperar el xalet noucentista…

35 minuts fa

El concurs de creació de videojocs ‘Game Jam Women Techmakers’ torna a Tarragona

L’Escola d’Art i Disseny de la Diputació a Tarragona acull del 25 al 27 d’abril la 5a edició de la…

42 minuts fa

Polèmica al Vaticà pels fidels que es fan selfies amb el cos del papa Francesc

En les darreres hores, s’han viralitzat imatges a les xarxes socials que mostren persones fent-se selfies i videotrucades davant el…

45 minuts fa

Esta web utiliza cookies.