L’Oficina d’Atenció a les Empreses de Barcelona Activa posarà a disposició dels comerciants i entitats una eina perquè puguin fer un primer diagnòstic de quin és el seu nivell de maduresa digital i sobre l’itinerari que hauran de seguir cada un per avançar. A partir d’aquí s’estudiarà cada cas i es proposarà a cada establiment és un model pautat de formació, suport tècnic i econòmic per acompanyar-los.
Per avançar en aquest procés, es crearà un nou catàleg de formacions que podran ser presencials, semipresencials o totalment en línia i respondran a cinc nivells de maduresa de cada un dels comerços. La formació està pensada per ser molt pràctica, de manera que en acabar-la els establiments hagin fet un pas més en la seva digitalització i tinguin un web, un perfil a les xarxes socials o un pla de màrqueting digital, per exemple.
La compra en establiments físics convencionals continua sent predominant entre els consumidors barcelonins, tot i que els canvis dels darrers anys han donat lloc a l’aparició d’un nou perfil de consumidor que compra tant en botigues físiques com en botigues de venda en línia i es comunica directament amb els establiments i amb altres consumidors.
El perfil del veí barceloní que compra en línia és home, i predominantment jove. Tot i que en el 58,4% dels casos, la compra en línia és ocasional, s’observa una tendència a augmentar la freqüència d’aquestes compres per Internet.
Paral·lelament, segons l’Estudi de Maduresa Digital del Comerç presentat a principis de 2017, el 62,75% dels comerços analitzats disposen d’un web publicat a Internet, però només el 42,86% realitza actualització de continguts regularment. Tan sols un 7,71% dels comerços analitzats presentaven un nivell de maduresa digital avançat i una proposta omnicanal als seus consumidors.
També s’habilitarà un web on es recollirà la informació i eines que es vagin desenvolupant en el marc del programa: eina per al diagnòstic de la maduresa digital, catàleg i agenda de formació, catàleg d’ajuts, secció de notícies, agenda d’esdeveniments, catàleg d’aplicacions per al comerç, casos d’èxit, radar tecnològic o sol·licitud de cita amb l’Oficina de Transformació Digital.
Un treballador de la neteja de l'Ajuntament de Badalona ha rebut una brutal pallissa per…
Els Mossos d’Esquadra han inspeccionat aquest mes d’abril 105 locals a Barcelona en una operació…
La plana major del PSOE s'ha conjurat aquest dissabte per evitar la marxa de Pedro…
Una dona ha denunciat que ahir divendres a la tarda li van rebentar el vidre…
L'incendi forestal a la Serra de les Fites, a la Pobla de Massaluca (Terra Alta),…
Una persona ha aparegut morta aquest dissabte a la matinada a la platja de Sant…
Esta web utiliza cookies.