ReusCultura fa balanç de l’any cultural amb pandèmia i presenta nova marca

La regidoria de Cultura i Política Lingüística de l’Ajuntament de Reus ha fet balanç de l’any cultural que s’ha viscut a la ciutat amb la pandèmia de la COVID19 després que el sector ha estat un dels més afectats i ha presentat la nova marca cultural de ciutat ReusCultura.

Formen part de la regidoria de Cultura i Política Lingüística l’Institut Municipal Reus Cultura, que inclou els Museus de Reus i l’àrea de Festes i Festivals, els consorcis del Teatre Bartrina i del Teatre Fortuny, les Biblioteques Municipals i el Servei d’Assessorament Lingüístic. Daniel Recasens ha explicat que “aquell virus es va convertir en una pandèmia mundial que va capgirar com un mitjó les nostres rutines”, i ha afegit que “la Cultura ha estat una de les primeres damnificades, i una de les darreres a ser restaurades”.

A la ciutat, des d’un primer moment, es va apostar per adaptar-se en la mesura de les possibilitats a la nova situació i es va optar per reprogramar tot allò que va ser possible, “fent costat al sector, ens vam voler dotar d’un mantell segur, raonable i, definitivament, no amagar-nos ni desaparèixer en cap moment”, explicava Recasens.

En aquest sentit, des de l’equip s’ha treballat intensament per mantenir la programació, durant uns mesos totalment en línia, per assegurar un calendari cultural durant tot l’any i, sempre que ha estat possible, creant noves estratègies i nous programes per fer-lo créixer. El regidor ha explicat que “aquest ha estat l’esperit. Coneixem, reconeixem i estem convençuts dels inesgotables valors que té i estira la Cultura i, per això, hem disposat tots els nostres esforços perquè la ciutat i la ciutadania la sentís ben a la vora en tot moment”.

La marca ReusCultura

Des de la regidoria de Cultura i Política Lingüística s’ha fet un rellançament de la marca ReusCultura que parteix dels elements decoratius de la façana de la Casa Rull, seu de la regidoria i de l’Institut Municipal Reus Cultura. La nova marca, que inclou el posicionament de la informació cultural a les xarxes Facebook, Twitter i Instagram, pretén donar un sentit conceptual i estètic comú per denominar tot el que passa a nivell cultural a la ciutat.

Per Recasens, “una paraula única que li dona més força a tot el conjunt, fent-lo inseparable un de l’altre: Reus és cultura i la Cultura passa a ReusCultura.

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

TMB presenta el nou uniforme de la plantilla de metro i bus

Transports Metropolitans de Barcelona ha presentat avui la nova uniformitat que portarà a partir de 2027 el personal de les xarxes de…

1 minut fa

La Fira Multisectorial de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant comptarà amb una trentena d’expositors

El cap de setmana del 24 i 25 de maig tindrà lloc la Fira Multisectorial de Vandellòs i l’Hospitalet de…

14 minuts fa

La Terrafira del Morell tanca amb èxit una nova edició

El Morell ha bullit d’activitat durant els darrers tres dies, amb una nova edició de la Terrafira, la mostra de…

20 minuts fa

Més d’un centenar d’infants de primària disputen el Torneig de futbol escolar 6vs6

El camp de Cruyff Court de les Roquetes ha acollit un any més la fase regional del Torneig de futbol…

33 minuts fa

La possible ampliació de l’aeroport del Prat es decidirà “idealment abans de l’estiu”

El president de la Generalitat, Salvador Illa, vol “no demorar massa” la decisió sobre l'ampliació de l'aeroport del Prat, que…

44 minuts fa

Ajornat el VI Concurs de Paelles de Constantí

La previsió de pluges anunciada per aquest diumenge 11 de maig va motivar l’ajornament de la VI edició del Concurs…

45 minuts fa

Esta web utiliza cookies.