ReusCultura fa balanç de l’any cultural amb pandèmia i presenta nova marca

La regidoria de Cultura i Política Lingüística de l’Ajuntament de Reus ha fet balanç de l’any cultural que s’ha viscut a la ciutat amb la pandèmia de la COVID19 després que el sector ha estat un dels més afectats i ha presentat la nova marca cultural de ciutat ReusCultura.

Formen part de la regidoria de Cultura i Política Lingüística l’Institut Municipal Reus Cultura, que inclou els Museus de Reus i l’àrea de Festes i Festivals, els consorcis del Teatre Bartrina i del Teatre Fortuny, les Biblioteques Municipals i el Servei d’Assessorament Lingüístic. Daniel Recasens ha explicat que “aquell virus es va convertir en una pandèmia mundial que va capgirar com un mitjó les nostres rutines”, i ha afegit que “la Cultura ha estat una de les primeres damnificades, i una de les darreres a ser restaurades”.

A la ciutat, des d’un primer moment, es va apostar per adaptar-se en la mesura de les possibilitats a la nova situació i es va optar per reprogramar tot allò que va ser possible, “fent costat al sector, ens vam voler dotar d’un mantell segur, raonable i, definitivament, no amagar-nos ni desaparèixer en cap moment”, explicava Recasens.

En aquest sentit, des de l’equip s’ha treballat intensament per mantenir la programació, durant uns mesos totalment en línia, per assegurar un calendari cultural durant tot l’any i, sempre que ha estat possible, creant noves estratègies i nous programes per fer-lo créixer. El regidor ha explicat que “aquest ha estat l’esperit. Coneixem, reconeixem i estem convençuts dels inesgotables valors que té i estira la Cultura i, per això, hem disposat tots els nostres esforços perquè la ciutat i la ciutadania la sentís ben a la vora en tot moment”.

La marca ReusCultura

Des de la regidoria de Cultura i Política Lingüística s’ha fet un rellançament de la marca ReusCultura que parteix dels elements decoratius de la façana de la Casa Rull, seu de la regidoria i de l’Institut Municipal Reus Cultura. La nova marca, que inclou el posicionament de la informació cultural a les xarxes Facebook, Twitter i Instagram, pretén donar un sentit conceptual i estètic comú per denominar tot el que passa a nivell cultural a la ciutat.

Per Recasens, “una paraula única que li dona més força a tot el conjunt, fent-lo inseparable un de l’altre: Reus és cultura i la Cultura passa a ReusCultura.

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

El PSC desborda el míting de Tarragona i tanca files amb Sánchez

El PSC ha celebrat el seu míting central del Camp de Tarragona en una sala…

3 hores fa

Puigdemont retreu a Illa que “vagi al comitè federal a recollir instruccions”

Carles Puigdemont llança un avís en el segon dia de campanya des d'Argelers: "Això no…

3 hores fa

Ferida greu una nena de 7 anys en ser mossegada a la cara per un gos

Una nena de 7 anys va rebre diverses mossegades per part d'un gos que li…

3 hores fa

Aragonès exclama que les retallades arribaran si ell no surt president

Un canvi d'ubicació per la previsió temporal ha fet que l'espai protagonista de l'acte de…

4 hores fa

Aprovada la remodelació del carrer d’Elkano del Poble-sec de Barcelona

La comissió de govern va aprovar definitivament el projecte executiu de remodelació del carrer d’Elkano…

4 hores fa

El PP vol que Catalunya sigui la comunitat que pagui els impostos més baixos

El cap de llista del Partit Popular (PP) per Girona a les eleccions al Parlament…

4 hores fa

Esta web utiliza cookies.