Proposen un “enllaç curt” perquè perduri la connectivitat ferroviària

 El senat tarragoní, òrgan consultiu i d’assessorament de l’alcalde, opta perquè es faci un enllaç o ‘bypass’ curt per evitar que la ciutat quedi desconnectada de l’alta velocitat quan es posi en marxa el tram del corredor mediterrani que ara està en obres i es millori la mobilitat dins del mateix territori. El grup proposa un recorregut d’un ‘tren-tram’ que comenci des de Reus, s’aturi al baixador de Bellissens, a Vila-seca, a la nova estació d’Horta Gran, i acabi pujant cap a l’estació de TAV Camp de Tarragona, entre la Secuita i Perafort, a més de considerar una aturada a la zona entre Constantí i Sant Salvador. L’arquitecte Xavier Climent, senador tarragoní, ha explicat que així s’aconsegueix una “connectivitat total” mitjançant aquesta llançadora amb xarxes d’altes prestacions però també una mena de “tramvia metropolità”. Els senadors s’han alineat amb l’alcalde reclamant unitat territorial i han demanat que es faci front comú en infraestructures, com ja va reivindicar Ballesteros fa unes setmanes.
La proposta del senat tarragoní arriba després que Foment anunciés que s’invertirà per construir el baixador del TAV a l’Aeroport de Girona perquè es converteixi en la quarta pista del Prat. Els senadors assenyalen que el tren-tram, si està adaptat a unes vies d’ample europeu, pot servir com a enllaç per al corredor mediterrani i “fins i tot els trens que vinguin de València poden entrar a Tarragona abans de continuar cap a Barcelona”. D’altra banda, apunten com a “futurible” l’alliberament de la façana marítima: “la solució definitiva és que les mercaderies passin per Reus-Roda”. Així, ha resumit Climent, Tarragona pot arribar en un futur a tenir “les mercaderies fora, les altes prestacions que passen per on passen però amb connexions ràpides”.

Els senadors també han reclamat que hi hagi unitat territorial i que sigui la societat civil qui impulsi el projecte ferroviari que ha d’haver-hi a les comarques tarragonines. “A finals d’any, haurem perdut els trens; es podria fer com a alternativa que, com a mínim, no treguin els Euromed encara que estigui ja oberta la línia del corredor”, ha suggerit Climent.

ACN
Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

Junts reivindica el Hard Rock en un acte a Vila-seca

El Hard Rock, un dels responsables d'aquest avançament electoral, està en debat en el si…

2 hores fa

Mataró celebra els festivals LAVS i Panòptic

LAVS/ / Laboratori d'Art Visual i Sonor és una proposta multidisciplinària que té com a…

2 hores fa

Badalona elabora un Pla de risc de l’arbrat per evitar accidents i preservar el patrimoni vegetal

L’Ajuntament de Badalona està desenvolupant per primera vegada un Pla de risc de l’arbrat que…

2 hores fa

Ordino i Canillo celebren una jornada interescolar

Les escoles franceses d’Ordino i Canillo han celebrat aquest dimarts la primera jornada interescolar a…

2 hores fa

Junts repta el PSOE a acceptar un referèndum “si vol salvar la democràcia”

 Junts+ repta Pedro Sánchez a acceptar un referèndum d'independència si realment "vol salvar la democràcia".…

2 hores fa

El Consell de la Infància proposa implantar la recollida porta a porta a Tortosa

El Consell Municipal de la Infància de Tortosa ha traslladat a l'alcalde, Jordi Jordan, diferents…

2 hores fa

Esta web utiliza cookies.