Proposen un “enllaç curt” perquè perduri la connectivitat ferroviària

 El senat tarragoní, òrgan consultiu i d’assessorament de l’alcalde, opta perquè es faci un enllaç o ‘bypass’ curt per evitar que la ciutat quedi desconnectada de l’alta velocitat quan es posi en marxa el tram del corredor mediterrani que ara està en obres i es millori la mobilitat dins del mateix territori. El grup proposa un recorregut d’un ‘tren-tram’ que comenci des de Reus, s’aturi al baixador de Bellissens, a Vila-seca, a la nova estació d’Horta Gran, i acabi pujant cap a l’estació de TAV Camp de Tarragona, entre la Secuita i Perafort, a més de considerar una aturada a la zona entre Constantí i Sant Salvador. L’arquitecte Xavier Climent, senador tarragoní, ha explicat que així s’aconsegueix una “connectivitat total” mitjançant aquesta llançadora amb xarxes d’altes prestacions però també una mena de “tramvia metropolità”. Els senadors s’han alineat amb l’alcalde reclamant unitat territorial i han demanat que es faci front comú en infraestructures, com ja va reivindicar Ballesteros fa unes setmanes.
La proposta del senat tarragoní arriba després que Foment anunciés que s’invertirà per construir el baixador del TAV a l’Aeroport de Girona perquè es converteixi en la quarta pista del Prat. Els senadors assenyalen que el tren-tram, si està adaptat a unes vies d’ample europeu, pot servir com a enllaç per al corredor mediterrani i “fins i tot els trens que vinguin de València poden entrar a Tarragona abans de continuar cap a Barcelona”. D’altra banda, apunten com a “futurible” l’alliberament de la façana marítima: “la solució definitiva és que les mercaderies passin per Reus-Roda”. Així, ha resumit Climent, Tarragona pot arribar en un futur a tenir “les mercaderies fora, les altes prestacions que passen per on passen però amb connexions ràpides”.

Els senadors també han reclamat que hi hagi unitat territorial i que sigui la societat civil qui impulsi el projecte ferroviari que ha d’haver-hi a les comarques tarragonines. “A finals d’any, haurem perdut els trens; es podria fer com a alternativa que, com a mínim, no treguin els Euromed encara que estigui ja oberta la línia del corredor”, ha suggerit Climent.

ACN
Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

Salou aposta per taxis estacionals durant la temporada alta

L’Ajuntament ha iniciat la incorporació gradual de 45 noves llicències estacionals de taxi, convertint-se en el primer municipi de Catalunya a…

7 hores fa

El Gran Casino Andorra presenta una nova edició de l’escola de crupiers

El Gran Casino Andorra posa en marxa una nova edició de l'escola de crupiers que tindrà lloc entre el 5…

7 hores fa

Mor un home en ser atropellat pel seu propi cotxe

Un home ha mort aquesta matinada després de ser atropellat pel seu propi cotxe, presumptament a causa d’un problema al…

8 hores fa

Marxes lentes de Revolta Pagesa a la C-16, C-14 i C-55 coincidint amb l’operació tornada de Setmana Santa

Revolta Pagesa ha protestat aquest diumenge a la tarda amb marxes lentes a la C-16 al Berguedà, la C-14 a…

8 hores fa

Arrestat a Martorell un fugitiu reclamat per agressions sexuals als Països Baixos

Els Mossos d'Esquadra han arrestat a Martorell (Baix Llobregat), un home amb una ordre internacional de detenció per quatre agressions…

8 hores fa

Ordino manté la tradició de les caramelles tot i la falta de relleu generacional

Tot i el fred, la coral Casamanya ha mantingut la tradicional cantada de caramelles a Ordino. La formació musical ha…

8 hores fa

Esta web utiliza cookies.