Presenten l’estudi informatiu per construir la nova estació de tren Reus-Bellissens

L’alcalde de Reus, Carles Pellicer, i el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, han presentat aquest dimecres 25 d’octubre l’estudi informatiu per a construir la segona estació ferroviària de la ciutat, a Bellissens. L’estudi del Departament de Territori i Sostenibilitat recull les alternatives tècniques i constructives de la nova estació, que permetrà donar cobertura a la zona sud, on es concentren diversos equipaments estratè gics i una nova àrea de creixement urbanístic.

L’actual estació de Reus està situada al nord del municipi, allunyada de les zones de creixement previstes al POUM. La nova instal·lació ferroviària s’ubica en un punt equidistant –4,2 quilòmetres– de les estacions existents de Reus i de Vila-seca, en un corredor pel qual transcorren les línies RT1 (Reus-Tarragona), R14 (Barcelona-Lleida) i R15 (Barcelona-Riba-roja d’Ebre) de Rodalies de Catalunya, així com trànsit de mercaderies.

La futura estació a l’àmbit de Bellissens permet ampliar l’accés al transport públic de la zona sud de Reus, tant a la població que ara queda lluny de l’estació actual, com als nous habitatges previstos a la zona. A més, se situa en una zona estratègica, d’equipaments i d’activitat econòmica, amb el campus de la Universitat Rovira i Virgili (URV), l’Hospital Universitari Sant Joan i el polígon Tecnoparc –amb TecnoRedessa i firaReus al capdavant.

Dues andanes laterals i un edifici a prop de la Biblioteca Pere Anguera
L’opció que l’estudi presenta com a més adient abasta una longitud de 520 metres i manté la rasant actual del corredor ferroviari, que és de doble via, amb dues vies secundàries, una a cada banda del corredor. L’estació constarà de dues andanes laterals de 200 metres i un edifici que s’ubicarà a l’illa de la confluència dels carrers de Josep Pla i Manuel de Pedrolo.

Addicionalment, al costat de la Universitat es preveu un espai amb marquesina i tancament perimetral on s’ubicarien també validadores d’accés i sortida. La inversió estimada és de 12,2 milions d’euros.

La infraestructura estarà adaptada a persones amb mobilitat reduïda. A la banda oest de l’estació –àmbit ciutat–, la connexió entre l’edifici i l’andana es resol amb una rampa, i les andanes estaran connectades amb un pas sota les vies al qual s’accedeix mitjançant escales i ascensor, en cadascuna de les andanes. Un ascensor situat a la banda est –àmbit Universitat– comunicarà els nivells corresponents al pas inferior, ciutat i andana.

Una mitjana de 3.000 viatgers al dia
L’estudi informatiu recull una altra alternativa, que consisteix en la modificació de la rasant ferroviària en una longitud de 1.500 metres i comporta la construcció d’una tercera via provisional per a l’execució dels treballs. Aquesta opció és més costosa que l’anterior, amb un pressupost estimat en 15,5 MEUR.

Es preveu que la nova estació rebi de mitjana uns 3.000 viatgers al dia, de manera que, sumant-hi els passatgers de l’estació actual de Reus, es doblaria la demanda ferroviària al municipi. L’existència de dues estacions permetria donar servei homogèniament a tot el nucli urbà.

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

Port Tarragona celebra Sant Jordi amb un homenatge a Carlos Barral

Port Tarragona ja ho té tot a punt per a la celebració de Sant Jordi. Enguany, l’Autoritat  Portuària dedica la…

7 hores fa

L’antiga Masia del Barça està en perill? Els veïns de les Corts denuncien la seva situació

La Fiscalia de Medi Ambient ha obert diligències d'investigació per determinar si patrimoni protegit de la Masia del Barça ha…

7 hores fa

Badalona aposta pels joves amb una inversió de 2 milions d’euros

El Servei de Dinamització Juvenil de l’Ajuntament de Badalona donarà el tret de sortida aquest pròxim dimecres 23 d’abril a…

8 hores fa

El bus urbà en diumenges i festius es consolida a Mollet

Més de 16.000 persones van utilitzar aquest servei en dies no feiners l'any 2024. El bus urbà va començar a…

8 hores fa

Els joves de la Seu d’Urgell podran gaudir d’una prova pilot d’Espai Jove

L’Àrea de Joventut de l’Ajuntament de la Seu d’Urgell i el Pla Educatiu d’Entorn, a proposta del Consell Municipal d’Adolescents,…

8 hores fa

Sant Jordi 2025 a Sabadell: programa d’actes i novetats

Amb motiu de la Diada de Sant Jordi, Sabadell compta amb un ampli programa d’activitats adreçat a tots els públics…

8 hores fa

Esta web utiliza cookies.