Poveda ha afegit que la nova xarxa de bus arriba amb l’objectiu de millorar l’oferta de transport públic, donar resposta als corredors de mobilitat amb més demanda, crear línies més directes i amb més freqüència de pas i generar punts d’intercanvi per al transbordament, amb la creació d’una xarxa potent d’intercanviadors entre les diferents línies d’altes prestacions, la nova xarxa de bus de Barcelona i la resta de modes de mobilitat. “Estem fent una oferta de transport amb nous serveis més directes, més ràpids, amb més freqüències i capacitats”, ha resumit.
L’objectiu del servei AMB Exprés, que farà recorreguts més directes i amb poques parades, és augmentar la velocitat comercial i arribar més ràpid al punt de destinació. En total, l’AMB posarà en funcionament 7 línies d’AMB Exprés, que es destinaran a cobrir principalment les rutes amb els municipis més allunyats del Baix Llobregat. Així, rutes com la que uneix Barcelona amb Castelldefels, que actualment té una durada d’uns 45 minuts, es vol reduir en 5 minuts aproximadament.
Pel que fa al servei de AMB Metrobús es basarà en línies metropolitanes d’alta freqüència, amb un interval de pas inferior als 10 minuts, i per tant similars als del metro. Aquesta xarxa recorrerà els principals corredors metropolitans, que actualment ja suporten un volum molt elevat de viatgers en transport públic, causant sovint problemes de congestió, puntualitat i pèrdua de qualitat. És per això que algunes d’aquestes línies, a més, disposaran d’autobusos articulats que ofereixen un 30% més de capacitat. En total, es preveu posar en funcionament un total de 14 línies de Metrobús: 4 a l’àrea del Baix Llobregat i 10 línies a l’àrea del Besòs.
Poveda ha destacat que la nova xarxa suposarà un important esforç per part de l’AMB i ha reclamat que la resta d’administracions facin el mateix en l’àmbit de les seves competències per millorar el transport públic. Així, per exemple, ha insistit en la necessitat de millores a la xarxa de Rodalies i la construcció de carrils bus a les principals artèries d’entrada a Barcelona per fer més fluït el servei i donar sentit a iniciatives com la presentada aquest dilluns.
Per desplegar la nova xarxa de bus metropolità d’altes prestacions i atendre les necessitats de demanda dels dos nous serveis, l’AMB disposarà d’una flota de 230 vehicles, dels quals el 25% seran articulats. Una part d’aquest vehicles procedirà de l’actual flota de l’AMB i, la resta, prop d’un centenar, seran vehicles nous. Aquests darrers seran de baixes emissions: híbrids o elèctrics.
L'Ajuntament de Tàrrega lamenta la mort de Xavier García López, descriptor i tècnic de la Regidoria de Cultura especialitzada en el…
La Guàrdia Civil ha detingut a Barcelona, amb la col·laboració dels Mossos d'Esquadra, i a Madrid, dues persones com a…
Telus Digital, empresa canadenca que ofereix serveix de moderació de continguts per a Facebook i Instagram —de Meta— a Barcelona,…
El 17 de maig se celebra el Dia Internacional contra l'Homofòbia, la Transfòbia i la Bifòbia, data en què, l’any…
Aquest divendres, 2 de maig, va presentar-se oficialment la 34a edició del Festival Internacional de Titelles de Gavà. El certamen,…
El grup municipal d’Esquerra Republicana de Lleida ha mantingut una trobada amb representants de la Macrocomunitat que agrupa nou de…
Esta web utiliza cookies.