El director del Museu de Reus, Marc Ferran, i la regidora de cultura, Montserrat Caelles, durant la presentació del nou discurs a la sala permanent d'autors reusencs. Fotografia: Alba Sancha
D’ençà que el 2000 s’inaugurés -al Museu de Reus- l’exposició de la sala permanent dedicada als autors de la ciutat, aquesta no havia experimentat cap modificació ni en la seva distribució ni en el seu discurs, fins ara. Tradicionalment, el relat sobre els autors reusencs s’havia centrat en la seva obra i figura, mitjançant un discurs lineal. La nova proposta del Museu de Reus, però, trenca amb aquest muntatge més clàssic per oferir un nou relat que contextualitza la figura i l’obra dels autors en l’àmbit local, de manera que es facilita “entendre el desenvolupament de les arts plàstiques a la ciutat”, tal com ha explicat el director del Museu de Reus, Marc Ferran.
Del total de les 95 obres que recull l’exposició entre olis, aquarel·les, dibuixos i escultures, cal destacar la incorporació de dues noves obres de Joaquim Mir, cedides en dipòsit per part del MNAC, i dos nous autors al repertori: Joan Rebull i Modest Gené. El nou muntatge es presenta a través de quatre dimensions que repassen la trajectòria dels autors locals contextualitzada en la realitat d’aquell moment a la ciutat, segons ha apuntat Ferran.
Per una banda, el relat comença presentant l’etapa d’aprenentatge dels artistes reusencs. En aquesta es destaca el paper de l’Escola de Dibuix, que l’Ajuntament de Reus va crear el 1848, o acadèmies particulars com la d’Antoni Verdaguer. El segon àmbit se centra en la consolidació dels artistes, on sobresurt la figura de Marià Fortuny i Marsal, que va esdevenir la principal influència per altres artistes locals com Baldomer Galofre, Josep Tapiró i Josep Llovera.
D’altra banda, el tercer àmbit tracta l’entrada de l’art reusenc a la modernitat, amb la figura destacada d’Hortensi Güell i Güell. Marcat per un exaltat idealisme i amb una clara influència del romanticisme, com ha apuntat el director del museu, Güell defensava els seus ideals fins a les darreres conseqüències. Tant és així que, fins i tot, va retratar prèviament la seva mort, ja que es va suïcidar a la platja de Salou. Tot i això, també cal destacar la figura de Joaquim Mir durant aquesta etapa, amb un clar interès pels paisatges dels voltants de Reus. Finalment, en l’últim àmbit expositiu del paisatge i volum, l’escultura adquireix gran protagonisme amb la figura de Joan Rebull i Modest Gené, les dues noves incorporacions al repertori de la sala permanent d’autors locals del Museu de Reus.
“Reus és ciutat de pioners”, ha pronunciat la regidora de Cultura, Montserrat Caelles, per això és important “entendre a través de les obres la importància dels artistes al país”, ha destacat. La nova disposició artística, sota el títol “Reus i els seus artistes (1850-1939)”, s’obre al públic aquest dijous, a partir de les 19h.
El Festival Internacional Artístic l’Arlequí ha tornat a omplir els espais escènics de Mollet del Vallès en una 7a edició…
Un home de 81 anys va morir ahir dilluns després que, mentre feia tasques agrícoles en una finca de Perales…
Aquest matí al voltant de quarts de 10 del matí, un conductor ha xocat contra la mitjana de la Ronda…
Aquest dilluns s’ha celebrat al CEI de Balaguer la primera sessió del Consell Educatiu Municipal, un nou espai de participació…
Un nen de 12 anys va morir ahir dilluns al vespre després que el trobessin ofegat en una piscina de…
Catalunya va sumar un nou rècord d'ocupació al maig, just abans de l'inici de l'estiu, i va registrar 3,88 milions…
Esta web utiliza cookies.