Pla general dels motoristes desfilant per l'avinguda del Litoral a la Mar Bella de Barcelona en protesta per les polítiques de mobilitat de l'Ajuntament, el 2 de desembre de 2018 (horitzontal)
La manifestació d’aquest diumenge ha servit al col·lectiu per reivindicar deu punts que han elaborat per protegir la moto a les ciutats, començant pel fet que “reduint el nombre de motos, no es redueix la sinistralitat”.
Els manifestants han recorregut Barcelona des de la Mar Bella pujant pel carrer Marina i arribant a Via Laietana, on han deixat a terra les motos en record de les víctimes d’accidents de trànsit. “S’han de trobar solucions a aquest problema. Volem fets”, han afirmat els organitzadors.
Contacte amb l’Ajuntament
Demanen la creació d’una taula de treball tècnica per desenvolupar conjuntament les polítiques de mobilitat amb l’Ajuntament, una reclamació a la que el consistori s’hi ha compromès. Amb el govern municipal han tingut una reunió on han parlat sobre disciplina semafòrica o la necessitat d’incloure el sistema de visió perifèrica, tant per motos com vehicles de quatre rodes. “La indisciplina semafòrica és un problema greu en la mobilitat de Barcelona”, ha assegurat Toribio. “La fase groga del semàfor no pot ser de tres segons. Tampoc poden estar els semàfors 4 o 5 metres allunyats de la línia d’aturada”, ha reivindicat Toribio.
De la mateixa manera, han demanat a l’Ajuntament un estudi de la sinistralitat que diferenciï les motos per cilindrada. “Creiem que les motos 125 tenen gran part de culpa amb això. Si no volem que els nostres es facin mal, han de tenir un mínim de formació”, ha dit a l’ACN Pere Martínez, de l’Agrupació Motera Catalana.
Martínez ha celebrat el poder de convocatòria de la manifestació, on s’han unit “gran part” dels col·lectius de motoristes de Catalunya en contra les polítiques “restrictives” per part de l’Ajuntament de Barcelona. “En un principi ha començat com una restricció mediambiental, que redueix pel 2020 en un 40% les motos censades a Barcelona”, ha dit Martínez sobre la mesura del consistori en dies de contaminació extrema. A Barcelona hi ha censades més de 280.000 motocicletes, una xifra que representa el 30% del total de vehicles.
Demanen que es compleixi la llei de seguretat vial “en condicions” i denuncien que “s’inventin” senyals de trànsit “com passa a Barcelona”. També exigeixen la revisió de les localitzacions de clavegueres o les barreres de seguretat de les carreteres.
Un centenar de jugadors i jugadors de pàdel ja han pogut tastar la fórmula de les Aperol Pàdel Nights del…
Dimecres dia 7 de maig, l’Alt Camp va ser l’escenari de la Trobada d’Agents Turístics de La Ruta del Cister,…
Dani Vidal ha realitzat aquesta tarda la seva última compareixença com a primer entrenador del Nàstic de Tarragona. El tècnic…
La línia R8 de Rodalies de Renfe presenta retards de fins a tres quarts d'hora aquest dilluns al vespre arran…
El Partit Socialdemòcrata ha aprovat incloure en el programa la reducció de la jornada laboral a 37,5 hores a la…
La titular del Jutjat d'Instrucció número 6 de Blanes (Selva) ha decretat presó provisional sense fiança per a A. R.…
Esta web utiliza cookies.