En paral•lel, l’estiu del 2015 la Sindicatura de Comptes havia emès un informe sobre els comptes de la Mancomunitat de l’exercici 2012, on va constatar una manca del control de la despesa. A banda de detectar que la tresorera s’havia fet ingressos irregulars a si mateixa, també va alertar que alguns treballadors havien cobrat complements no previstos a la normativa i que el president també rebia una quantitat fixa al mes paral•lela al sou sense haver de justificar-ho.
El mateix informe de la Sindicatura qüestionava que la funció interventora dels comptes la fes el gerent, que era la mateixa persona que fiscalitzava i aprovava els moviments de diners. Alhora, advertia que durant el 2012 hi havia hagut un excés de serveis contractats de forma directa sense justificació per fer-ho així, i senyalava que hi havia hagut contractacions que no arribaven als requisits mínims que es demanaven als plecs de clàusules de les adjudicacions.
Amb els nous estatuts, la presidenta Rosa Huguet sosté que la situació d’èpoques anteriors “no podria tornar a passar perquè es posa una cura absoluta en la transparència”. “Els temps també han canviat i, allò que abans tenia una lògica, avui no la tindria”, ha afegit, assegurant que l’actual presidència i gerència “treballen amb claredat i els comptes són a l’abast de tothom”. En aquest sentit, l’ex tresorera va ser acomiadada quan Huguet va assumir la presidència la tardor del 2015, i des d’aleshores també s’ha modificat la gestió interna, que ara queda regulada per escrit als nous estatuts.
Pel que fa a l’àmbit d’actuació de la Mancomunitat, els estatuts aprovats aquest dijous permeten que l’ens ampliï el territori que abraça actualment –amb tots els 33 municipis de l’Alt Penedès i el Garraf-, de manera que s’hi puguin adherir les poblacions del Baix Penedès i l’Anoia. L’objectiu, segons ha detallat Huguet, és aconseguir que l’ens sigui “més avantatjós per a tothom”, ja que, ha assegurat, la incorporació de més municipis permetrà ampliar els recursos econòmics i amortitzar més els serveis.
Actualment, la Mancomunitat ja ofereix serveis puntuals a alguns municipis d’aquestes comarques en qüestions com el tractament de residus, però ara confia incorporar-los com a membres de ple dret. Cunit, l’Arboç i Sant Jaume dels Domenys són alguns dels ajuntaments que ja han mostrat interès per entrar a formar part de l’ens, segons s’ha fet públic durant el Ple d’aquest dijous.
Finalment, en relació a les competències, els nous estatuts reformen els àmbits de gestió fixats a la regulació del 1981 i incorporen la possibilitat de prestar nous serveis als ajuntaments si així ho demanen els mateixos consistoris. Per exemple, es planteja la possibilitat d’oferir serveis de biblioteca pública, de gestió d’equipaments esportius o serveis funeraris.
Al mateix temps, també es regulen alguns serveis que la Mancomunitat ja ha començat a prestar, malgrat no estar inclosos anteriorment en els estatuts, com la gestió intermunicipal dels incendis forestals i dels plans d’alerta per nevades.
La Policia Local de la Bisbal d’Empordà, amb el suport dels Mossos d’Esquadra, ha detingut dues persones per dos delictes…
L'administració de loteria situada a El Corte Inglés de Tarragona ha repartit el primer premi del sorteig de la Loteria…
L'Ajuntament de Barcelona serà l'encarregat a partir d'ara de conservar i custodiar el fons bibliogràfic i documental de l'arquitecte modernista…
A causa de la previsió de fortes pluges a l’hora del concert que The Tyets havia de fer a partir…
Un home de 66 anys va perdre la vida ahir a la nit en un accident de trànsit on s'han…
Una baralla amb armes blanques a Palamós ha acabat en una intervenció dels Mossos i amb la detenció de quatre…
Esta web utiliza cookies.