Categories: Uncategorized @ca

L’espectacle Amfiteatrvm es consolida com un producte turístic i de qualitat

Una “iniciativa excel·lent”, un “producte únic” i un “èxit”. Així ha qualificat la consellera de Turisme, Inma Rodríguez, l’acollida de l’espectacle de gran format Amfiteatrvm, que es va representar des del 27 de juliol fins al 25 d’agost i que, juntament amb les visites nocturnes a l’amfiteatre, han permès que aquest element del patrimoni de la ciutat hagi estat obert durant totes les nits per als visitants. Es tracta d’una nova proposta cultural i turística que, després d’aquesta experiència, es consolida com un producte per atreure visitants a la ciutat.

Aquest “èxit” s’ha vist traduït en les dades amb un 90% d’ocupació en l’espectacle Amfiteatrvm que ha despuntat amb grans novetats tècniques, com tres pantalles, millores en so i il·luminació i un equip professional, com ha destacat la consellera, que ha assegurat que es tracta d’un “salt qualitatiu important”, respecte al seu predecessor ‘Tarraco, història viva’. A més, Rodríguez ha assegurat que tots els objectius plantejats s’han assolit. Per una banda, Amfiteatrvm ha permès visibilitzar Tarragona com una “ciutat oberta”, segons la consellera de Turisme, amb una assistència de 6.446 espectadors en total, que es tradueix en una mitjana de 716 espectadors per sessió. A més, en quatre de les sessions de l’espectacle “s’ha hagut de penjar el cartell d’entrades exhaurides”, ha detallat Rodríguez.

D’altra banda, s’ha aconseguit arribar principalment a un públic familiar -un altre dels objectius plantejats-, ja que el 80% dels espectadors eren famílies. Així mateix, del total d’assistents, un 75% eren turistes (3 de cada 4 espectadors), dels quals un 25% era públic estranger. A més, del total d’espectadors turistes, un 42% han pernoctat a la ciutat. En definitiva, la nota global amb què han puntuat els assistents l’espectacle és un 8,2 de mitjana.

Visites nocturnes

Respecte a les visites nocturnes durant les quals es projecta el documental ‘Ingeniería romana’, hi ha hagut un total de 2.818 assistents, la qual cosa es tradueix en una mitjana 148 espectadors per dia. Del total d’assistents, un 80% han estat turistes, per tant, de nou es posiciona aquesta iniciativa com un producte turístic. En aquest cas, un 64% dels visitants han pernoctat a Tarragona i la nota mitjana ha estat, fins i tot, més elevada, amb un 8,9, arribant gairebé a l’excel·lent. En aquest sentit, i davant la bona experiència, la consellera de Turisme ha detallat que ja s’està pensant en la propera edició, per la qual es podria considerar la possibilitat que les visites siguin acompanyades o bé incorporar subtítols en altres idiomes durant la projecció del documental.

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

Tarragona posa en marxa la 6a edició del programa ‘Ens movem a l’aire lliure’

Tarragona Esports dona el tret de sortida a la sisena edició de programa Ens movem a l’aire lliure aquest dijous…

51 minuts fa

Sabadell dona per normalitzada la situació a la zona sud de la ciutat

L'Ajuntament de Sabadell dona per normalitzada la situació als barris de la zona sud, després de dues nits seguides d'aldarulls,…

1 hora fa

Es presenta l’aparcament intel·ligent per a bicicletes a Balaguer dins la ruta de la Vall del Sió

La ruta del Sió és una ruta cicloturística que neix a la Segarra, travessa l’Urgell i acaba el seu recorregut…

1 hora fa

Vila-seca convoca una nova edició del concurs de fotografia digital Albert Iturria

L'Ajuntament de Vila-seca ha convocat ja la tretzena edició del concurs fotogràfic en  memòria del fotògraf local Albert Iturria, el…

2 hores fa

Més d’una desena d’hospitalitzats per una intoxicació de vitamina D

Una alerta sanitària ha posat en evidència els riscos d'un suplement alimentari amb dosis elevades de vitamina D que ha…

2 hores fa

La Fúmiga i Roba Estesa caps cartell de la Festa Jove de Pineda de Mar

Aquesta tarda s’ha presentat, a Can Comas, el cartell de la Festa Jove 2025 de Pineda de Mar. En un…

2 hores fa

Esta web utiliza cookies.