Categories: Uncategorized @ca

Les terminals del Port de Barcelona augmenten un 71% les connexions per a contenidors refrigerats

Les terminals del Port de Barcelona han augmentat un 71% les connexions per a contenidors refrigerats. Aquest creixement està relacionat amb el fet que BEST, APM Terminals i Port Nou han incrementat les connexions per a contenidors ‘reefer’ fins a més de 3.500 punts, per tal de donar resposta a la demanda creixent dels sectors d’hortofructícola, carni i farmacèutic. La terminal de BEST, del grup Hutchison Port Holdings, ha passat de 1.600 a 2.750 punts de connexió el darrer juliol, un 72% més. D’altra banda, APM Terminals ha arribat als 632 punts de connexió, un 31% més, i Port Nou ha instal·lat 170 connexions ‘reefer’. A més, Port Nou ha instal·lat 170 connexions ‘reefer’.

En el cas de BEST, ha reforçat la seva posició com a ‘hub’ per a càrregues refrigerades, especialment per a productes farmacèutics i alimentaris. Pel que fa APM, a principis d’any va posar en marxa una nova passarel·la amb 152 connexions per a contenidors refrigerats.

El Port ha explicat en un comunicat la seva “aposta decidida” per disposar d’infraestructures per al tràfic de productes hortofructícoles i carnis i com aquesta es complementa amb l’àmplia xarxa de serveis logístics específics. Així, ofereix connexions viàries i ferroviàries regulars amb els principals mercats majoristes de l’Estat, com Mercabarna, Mercazaragoza i Mercamadrid, així com amb el mercat francès de Saint-Charles. Entre aquests, ha destacat l'”èxit” del servei ferroviària Canal Frío, que connecta diàriament Saragossa i Barcelona amb càrrega refrigerada.

Un 36% més de tones transportades

Durant el primer semestre del 2019, el tràfic de fruita, verdura i productes frescos ha registrat un creixement del 36% respecte al mateix període de l’any anterior. D’altra banda, està havent-hi un creixement del tràfic de productes refrigerats com el porcí congelat a l’Extrem Orient, especialment a la Xina, Japó i Corea del Sud, cosa que està facilitant la creació de cadenes logístiques ‘reefer’ “altament competitives”.

L’altre sector que es beneficia d’aquestes infraestructures és el farmacèutic, que durant els primers sis mesos de l’any ha vehiculat un total de 2.758 tones TEU d’aquestes mercaderies, centrat sobretot en l’exportació (2.086 TEU).

Per últim, el Port ha destacat que l’equilibri entre importacions i exportacions del tràfic de refrigerats és un valor afegit ja que permet a les navilieres estalviar costos de reposicionament de contenidors. Conclou que el Port de Barcelona és “el port líder de productes frescos de la Mediterrània”.

ACN

Missatges recents

Vilafranca del Penedès impulsarà el comerç just amb la campanya ‘I tu, què tries?’

Aquest mes de maig nombroses organitzacions de diferents punts de Catalunya se sumen a la celebració del Mes Mundial del…

4 minuts fa

Lleida celebra el Dia Internacional de la Dansa amb una exposició i una mostra de dansa

En el marc del Dia Internacional de la Dansa, que se celebra el 29 d’abril, s'inaugura avui a la Llotja…

22 minuts fa

Enxampen en plena apagada a Lleida un conductor que gairebé quintuplicava la taxa d’alcoholèmia

La Guàrdia Urbana de Lleida va denunciar penalment aquest dilluns a la nit, en plena apagada energètica, un home de…

23 minuts fa

L’apagada elèctrica ‘provoca’ 21 ferits de diversa consideració pels generadors

Després de la gran quantitat d'hores en què l'electricitat va desaparèixer de les cases, molts van utilitzar els seus propis…

23 minuts fa

La Diputació destina 2 MEUR per al trasllat del conservatori de música la Tabacalera

La Diputació de Tarragona ha aprovat en el ple d'aquest dimarts un modificatiu de crèdit que inclou una partida de…

32 minuts fa

Tortosa crea un departament de psicologia juvenil gratuït

L'Ajuntament de Tortosa activarà a partir del mes de maig un servei de psicologia juvenil, un servei gratuït, proper, accessible…

42 minuts fa

Esta web utiliza cookies.