Categories: Uncategorized @ca

L'Ebre perd dos de les quatre freqüències d'Avant entre Tortosa i Barcelona els caps de setmana

Renfe i la Generalitat han acordat eliminar dos de les quatre freqüències del tren Avant, l’únic semi-ràpid des de Tortosa fins al Camp de Tarragona, durant els caps de setmana. Un mes després de posar en marxa aquest “servei singular” perquè les Terres de l’Ebre no quedessin desconnectades de l’alta velocitat, s’ha fet una primera revisió dels horaris i se suprimeix l’Avant entre Barcelona i Tortosa de dissabte a la tarda (18:30 hores) i el que anava de Tortosa a Barcelona diumenges al matí (06:20 hores). Segons fonts de Territori, la proposta l’ha fet Renfe i l’ha acceptada a la Generalitat perquè “el grau d’utilització era ínfim”.
L’1 de març estava prevista la revisió dels horaris provisionals que es van fixar amb la posada en marxa de la variant de Vandellòs, una nova planificació que ja va restar serveis ferroviaris a les Terres de l’Ebre. Amb el corredor ferroviari el territori perdia vuit freqüències diàries d’Euromed a canvi de dues freqüències, una al matí d’anada i una a la tarda de tornada, de trens Avant entre Tortosa i Barcelona. Aquest “servei singular” que evitava que l’Ebre es quedés sense connexió amb l’estació d’alta velocitat del Camp de Tarragona es va posar en marxa el 3 de febrer i un mes després, les dades d’ús no convencen.
Els dos trens que se suprimiran els caps de setmana tenien uns 10 usuaris de mitjana –ofereix 280 places-. Durant els dies laborables, usen l’Avant uns 65 viatgers al tren de les 06:20 hores cap a Barcelona, i uns 40 al comboi que torna de Barcelona a Tortosa. Fonts de Renfe assenyalen que la majoria d’aquests clients pugen al Camp de Tarragona i per tant, la pròxima revisió que es preveu dels horaris, prevista a mitjans del mes de març, millorarà les connexions de l’R-17 amb Barcelona. També des de Territori s’anuncien canvis als serveis ferroviaris, però sense concretar.
Des de Trens Dignes, consideren que l’argument de la demanda no és vàlid per prendre aquesta decisió. “Si no s’aconsegueix oferir un servei fiable, es dubta en usar-lo”. Aquests Avant han patit retards molts dies. “L’aposta de Renfe i la Generalitat no és precisament perquè les Terres de l’Ebre estiguin ben comunicades amb tren i és incomprensible”, ha apuntat el portaveu de la plataforma Josep Casadó. “La demanda s’ha de crear i en canvi, aquí se l’han carregat. Hi ha menys trens i menys fiables i la gent necessita arribar a hores determinades”, ha afegit.
ACN

Missatges recents

Alliberen dos infants d’un cotxe després que el seu pare els tanqués més d’una hora i mitja

La Policia Nacional ha detingut a un pare i al seu germà després que tanquessin a dos menors d'un i…

11 minuts fa

VÍDEO | Un camioner temerari provoca el caos a l’A-2 circulant pel voral i fugint dels Mossos

Els Mossos d'Esquadra van viure aquest passat dilluns una detenció surrealista amb un camioner que conduïa de forma temerària pel…

33 minuts fa

El govern reforça el seu compromís per aturar el canvi climàtic amb una nova ajuda

El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, a través de l’Oficina Catalana del Canvi Climàtic (OCCC), ha obert la…

57 minuts fa

Capturen un agressor sexual internacional que s’intentava amagar al Baix Llobregat

Els Mossos d'Esquadra van aconseguir aturar a un agressor sexual internacional que acumulava cinc casos d'aquesta índole entre Catalunya i…

1 hora fa

VÍDEO | Un accident múltiple a l’AP-7 a Reus provoca importants retencions en sentit nord

El Servei Català de Trànsit ha informat aquest matí que un accident en l'AP-7 a l'altura de Reus ha provocat…

2 hores fa

Neix el projecte LABase per fomentar la inserció laboral de les persones en situació irregular

Es posa en marxa el projecte pilot LABase al districte de Sant Andreu que té per objectiu esdevenir un preparat…

2 hores fa

Esta web utiliza cookies.