L’Ajuntament de Salou ha dut a terme un canvi de la seva imatge corporativa. La iniciativa de realitzar un rediseny del logotip municipal sorgeix després de considerar que la seva imatge ha quedat envellida i desactualitzada, i es valora la necessitat de donar-li una nova configuració i figura, modernitzant i renovant segons les noves tendències del disseny, i segons estils d’avantguarda de les arts gràfiques; amb l’objectiu de donar-li un nou aire més acord i adaptat a la imatge d’un municipi que vol ser exemple de renovació, innovació i modernitat. Pel regidor de Serveis Interns, Jesús Barragán, “un logo és un actor en una societat canviant, i per això arriba un moment en que la seva estètica queda obsoleta perquè les tècniques i les claus visuals, així com les tendències, han evolucionat”.
El resultat és un logotip que manté els principals elements del logo antic des d’un punt de vista conceptual: forma de rombe, identificació de la senyera, ona del mar i veles que suren (mosaic que forma la S de Salou); si bé simplificant, sintetitzant i modernitzant la imatge, i fent-la més actual. És una evolució que canvia bàsicament les formes i l’estètica, no l’essència; i incorpora dins la seva composició la S de Salou, que cobra protagonisme.
A més, el nou logo aposta per la policromia amb un codi cromàtic semblant, però enriquit amb més tonalitats i colors. Es manté el groc (sol), els blaus (cel i mar) i el vermell; i s’afegeix el verd (com element de natura i medi ambient) i el taronja-daurat (platja).
També ha estat modernitzada i actualitzada la tipografia de la “base line” (Ajuntament de Salou), suavitzant els contorns per donar més moviment i una nova línia a les lletres i paraules, i adoptant el color blau. En definitiva és una interpretació més sintètica i moderna del logo antic, tot i mantenint elements i colors, que en conjunt projecten els principals valors de la iconografia salouenca donant un nou impuls a la seva identitat i simbologia.
El nou logotip que es proposa no és, doncs, segons Barragán “no és un mer exercici gràfic, perquè té fons i contingut”. A part de lluir una nova imatge més moderna, fresca i menys convencional; comunica i identifica. Per tant, “ajuda a projectar una imatge específica de la ciutat: acolorida, mediterrània, positiva, alegre, atractiva, oberta, cosmopolita y evolutiva. Transmet i reforça una imatge optimista de la ciutat y de la seva realitat”, conclou.
L’alcalde de Vilafranca, FranCisco Romero, acompanyat per la regidora d’Habitatge, Lourdes Sànchez, i pel regidor de Drets Socials i Gent Gran, Ramon Zaballa,…
El Win Complex Esportiu Tortosa acull avui la Festa de Cloenda del curs 2024/2025, una jornada amb una programació de…
La majoria d’aliments per a infants menors de tres anys que es comercialitzen a l’Estat espanyol són de baixa qualitat…
Els Premis Delta a la millor iniciativa empresarial, que arriben a la setzena edició, s’han presentat avui al Centre de…
El Teatret del Serrallo va ser l’escenari, aquest dijous al vespre, del lliurament dels premis Petxines de la Informació que,…
El Consell d’Infants municipal ha tancat el curs aquest dijous 12 de juny amb la celebració d’una sessió plenària extraordinària…
Esta web utiliza cookies.