Categories: Uncategorized @ca

La diputació de Tarragona col·labora amb la de Lleida per desplegar l’administració electrònica

Les diputacions de Lleida i Tarragona col·laboren estratègicament per al desplegament de l’administració electrònica a les comarques lleidatanes. Aquesta col·laboració permetrà donar suport de primer nivell a tots els secretaris i interventors de tots els pobles així com a als consells comarcals, pel que fa a l’assessorament jurídic, econòmico-financer i tecnològic. Amb col·laboració del Servei d’Assistència Municipal (SAM) de Tarragona i el SAM de Lleida, es podran tenir constantment actualitzats tots els continguts legislatius així com els modelatges de procediments administratius amb la garantia i seguretat jurídica que necessiten els secretaris i interventors, alhora que se’ls podrà oferir un bon servei en l’exercici del control financer als municipis, cosa que estableix la Llei.

Un altre dels avantatges serà la unificació de criteris i sistemes de treball dels ens locals i consells, segons ha explicat el president de la diputació lleidatana, Joan Reñé, després de reunir-se amb el Col·legi de Secretaris, Interventors i Tresorers de Lleida (COSITAL).

Tot això s’ha aconseguit gràcies al compromís ferm de Reñé en la seva aposta per millorar els serveis que s’ofereixen els municipis i consells comarcals. Aquest compromís comporta l’ampliació del SAM de Lleida. A partir del darrer trimestre d’aquest any, tècnics de la Diputació de Lleida i Tarragona començaran la implantació definitiva de l’administració digital al territori de Lleida.

Aquesta implantació es farà mitjançant la plataforma Actio, desenvolupada per la Diputació de Tarragona, a partir de l’experiència de més de 30 anys donant suport i coneixent perfectament les necessitats reals dels ajuntaments i consells.

Amb aquest sistema “d’automatització de serveis administratius”, la Diputació de Lleida pretén afavorir una relació “més còmoda i fluïda” amb els ajuntaments i consells comarcals, al mateix temps que dóna compliment a la normativa vigent quant a administració electrònica i també al servei d’assistència en l’exercici del control financer.

Actio és un sistema que permet guanyar en “agilitat, eficàcia i transparència” en les relacions de la ciutadania amb els seus ajuntaments, consells comarcals i altres administracions, segons ha remarcat Reñé, i s’implantarà amb la col·laboració de l’Administració Oberta de Catalunya (AOC).

ACN

Missatges recents

Balaguer inaugura una nova edició de Fira Q

Fira Q se celebra els dies 26 i 27 d’abril, de 10 del matí a 9 del vespre, al pavelló…

2 hores fa

Iniciades les millores del sistema de climatització del LAUEsport

El centre esportiu LAUEsport ha començat aquest divendres amb les reformes per millorar les condicions climàtiques de les instal·lacions. La…

2 hores fa

Barcelona lliura 47 pisos públics per a persones grans a l’Eixample

L'Ajuntament de Barcelona ha lliurat aquest dissabte 47 pisos públics per a persones grans a l'Illa Germanetes, al barri de…

2 hores fa

Santa Coloma presenta la nova contracta de neteja

L’alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet, Mireia González, ha presentat aquest matí a la Plaça de la Vila la nova contracta de…

3 hores fa

Els militants d’ERC Barcelona decideixen: Baró o Camacho

Els militants d'ERC a Barcelona estan votant telemàticament des de les 10 del matí per escollir la nova direcció de…

3 hores fa

VÍDEO | Un incendi crema en una industria de Can Tunis

Aquest matí, a les 11.33 h, els serveis d’emergències 112 ha rebut l’alerta d’un incendi en una gran pila de…

3 hores fa

Esta web utiliza cookies.