Categories: Uncategorized @ca

La Cambra de Tarragona proposa un pla de xoc per dinamitzar el comerç

La Cambra de Tarragona reclama un pla de xoc per mantenir i atreure l’activitat comercial a la ciutat. La institució alerta que el tancament “constant” d’establiments emblemàtics i de marques reconegudes malmet el posicionament comercial al centre urbà, que “va perdent la seva identitat com a espai de compres”. “O actuem o perdem el petit comerç del centre. La principal artèria comercial, la Rambla Nova, s’està morint i l’únic que fa la ciutat és donar-li el condol”, afirma l’ens en un comunicat. Per aquest motiu, la Cambra exigeix a l’Ajuntament polítiques actives de promoció i ajuts puntuals als negocis, i que impulsi aquest pla de xoc de bracet amb els actors comercials de la ciutat.

La proposta de la Cambra es basa en tres línies d’actuació: el suport al comerç del centre urbà, l’impuls de la dinamització comercial i la consolidació de les sinèrgies entre comerç i turisme. El primer eix demana mesures per augmentar la competitivitat de l’activitat existent, com ara una aposta per la digitalització, el foment d’experiències de compra, el foment d’adequació dels locals comercials, la utilització de l’espai públic a baix preu i una fiscalitat municipal tova, entre d’altres, que també inclogui una política d’usos de locals buits, o un pla d’usos comercials per concentrar les àrees de comerç.

La Cambra també proposa impulsar la marca ‘Tarragona Capital Comercial’ i crear un nou ens de gestió públic-privada que coordini la dinamització comercial de la ciutat mentre no es puguin activar les Àrees de Promoció Econòmica Urbana que preveu la Llei de Comerç. En aquest àmbit, s’aposta perquè es programin activitats esportives, socials o cíviques per atraure a la ciutadania al centre; fer un pla anual de les fires i esdeveniments per fomentar la participació dels comerciants; programar activitats de reclam al carrer, i augmentar la inversió publicitària.

A més, la institució proposa la gratuïtat o preus simbòlics per als aparcaments més cèntrics els dissabtes a la tarda i al vespre per afavorir la despesa, així com promoure la mobilitat entre les zones comercials de la ciutat i els parcs comercials. “Cal traslladar una imatge de ciutat comercial, on l’aparcament no és un cost per gaudir de compres i d’oci”, reivindica la Cambra.

Finalment, la institució considera que cal promoure les sinèrgies entre el turisme i el comerç. “Tarragona té un patrimoni monumental desaprofitat i el comerç ha d’actuar com el principal prescriptor i altaveu. Caldria un esforç en la millora de la retolació i, sobretot, la promoció dels nostres actius. La captació de visitants per aquesta línia afavoriria al comerç”, assegura l’ens. A més, la Cambra és partidària de que la ciutat sigui declarada municipi turístic a efectes d’horaris comercials, com molts altres municipis de la demarcació.

ACN

Missatges recents

El PSC de Tarragona demana concentrar el vot en Illa per evitar el bloqueig

El número 3 de la llista del PSC al Parlament per Tarragona, Joaquim Paladella, ha carregat avui…

8 minuts fa

Fernández diu que tant Carrizosa com Cañas haurien de votar el PPC diumenge

El cap de llista del PPC el 12-M ha respost a les paraules del cap…

23 minuts fa

El Museu del Renaixement de Molins de Rei presenta el seu Pla Educatiu

Aquest dimarts, 7 de maig, ha tingut lloc la presentació del Pla Educatiu del Museu…

31 minuts fa

Més de 6,3 milions de viatgers als autobusos de Lleida durant el 2023

Més de 6,3 milions de viatgers van utilitzar alguna de les 12 línies urbanes -més…

36 minuts fa

Vandellòs celebra la Festa de la Germandat amb una trentena d’actes

La Festa de la Germandat de Vandellòs, que se celebrarà del 10 al 12 de…

36 minuts fa

Convenis de col·laboració amb les principals entitats de participació de la ciutat de Lleida

L’Alcalde de Lleida, Felix Larrosa, i el Regidor de Participació i Drets Civils, Carlos Enjuanes,…

41 minuts fa

Esta web utiliza cookies.