Categories: Uncategorized @ca

Jaume Casañas: “Barnagona, Tarragona un barri de Barcelona”

El replantejament del sistema ferroviari de la Catalunya Sud pot semblar l’enèsim menyspreu  al territori.

Una infraestructura que podia servir per fer territori, per fer xarxa, per fer àrea metropolitana se’l carreguen, deixant una part molt important del Sistema Urbà del Camp de Tarragona, Cambrils i Salou sense servei de  Rodalies. Aquests dos municipis se’l deixa amb una única estació, un únic accés ferroviari, allunyat del nucli urbà, passant a ser una mera Estació de regionals que segueix el criteri de l’Estació de l’Alta Velocitat del Camp de Tarragona, veient l’èxit d’aquesta última podrem suposar l’èxit de les nova estació de Cambrils-Salou.

Perquè no es vol que el Camp de Tarragona, i en segona instància, la Regió Catalunya Sud agafi força i es vertebri i cohesioni com una potent regió? Simple Geopolítica.

Barcelona és la capital, les forces vives de Barcelona i la seva Àrea Metropolitana ho volen tot, millor dit només volen les coses bones. Barcelona està fent que l’únic territori dinàmic i influent sigui Barcelona, i aplica el mateix centralisme que Madrid fa amb la resta d’Espanya.

Catalunya tenia i té un model ben extens de ciutats mitjanes que sembla que facin nosa a la voracitat centralista de Barcelona.

Amb el nou escenari ferroviari, Tarragona passa a formar part del concepte Cercanias Barcelona, el servei de Rodalies Catalunya mai ha funcionat com a Rodalies de País. Els Euromeds, la velocitat alta ja no passaran per Tarragona, i els únics que faran parada seran alguns Talgo. Fa 40 anys tenir Talgo era un privilegi, un luxe, avui dia és més un tren turístic que no pas un servei comercial adequat a la importància de la ciutat de Tarragona. Tarragona esdevé la província, la única província que té Alta Velocitat i que la capital de província no te ni Alta Velocitat ni Velocitat Alta a la ciutat.

Podríem parlar també de l’Aeroport de Reus i la seva relació amb l’Aeroport del Prat i el diferent tracte d’aquest amb l’Aeroport de Girona. El de Girona amb parada d’AVE que el connectarà amb la xarxa Ave, que tindrà estació a l’Aeroport, fent del de Girona la famosa tercera pista del Prat, el nostre Aeroport, el de Reus, sense cap tipus d’intermodalitat ferroviària

Cal que territori reaccioni, cal que ens unim tots els que creiem en aquesta terra al sud Barcelona, la Regió Catalunya Sud mereix respecte i cal que definim una estratègia territorial pròpia i que ens posicioni.

@jaumecasanas

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

L’agència d’avaluació Fitch Ratings confirma la nota d’Andorra en A- amb perspectiva estable

L’agència d’avaluació Fitch Ratings ha publicat aquest divendres a la nit el ràting d’Andorra i…

1 minut fa

Jeannine Abella (Junts): “liderarem un pacte nacional per l’agricultura”

La cap de llista de Junts + Puigdemont per Catalunya a Lleida, Pirineu i l'Aran,…

10 minuts fa

Arrenquen les oposicions docents a Catalunya: 18.000 aspirants per 9.344 places

Últim repàs al temari abans d'examinar-se; alguns amb nervis i altres amb més tranquil·litat. És…

17 minuts fa

Blanes organitza un ‘Concurs d’Aparadors de Cine’ amb motiu del I Blanes Costa Brava International Film Festival

Amb motiu del I Blanes Costa Brava International Film Festival que tindrà lloc de l’11…

37 minuts fa

ERC defensa el dret de l’habitatge en un acte de campanya a Valls

Per Esquerra Republicana l’habitatge és uns dels primers drets per poder construir una vida amb…

53 minuts fa

Alcarràs celebra la seva 3a Nit de la Cultura

Lo Casino d’Alcarràs ha estat l’escenari avui de la 3a Nit de la Cultura, on…

1 hora fa

Esta web utiliza cookies.