Inse Rail projectarà la connexió ferroviària del centre logístic multi modal de la Llagosta amb el Corredor Mediterrani

660.000euros.

L’empresa d’Enginyeria Inse Rail ha rebut l’encàrrec d’ADIF per a la redacció del projecte de connexió ferroviària d’ample europeu de la plataforma multimodal de La Llagosta amb el Corredor Mediterrani. Inse Rail, que té la seva seu a Neàpolis, ha aconseguit aquesta adjudicació, per un import de mes de 660.000, associant-se amb Esteyco, una empresa consultora d’arquitectura civil i enginyeria que també compta amb experiència contrastada en la redacció de projectes al voltant d’infraestructures ferroviàries. Ambdues empreses s’han associat per aquest contracte constituint una unió temporal d’Empresa (UTE).

L’administrador de les infraestructures ferroviàries ha fet aquest encàrrec amb l’objectiu d’establir la connexió d’aquest centre logístic de La Llagosta amb el traçat del corredor mediterrani adaptant aquests traçats a l’ample de via europeu.

L’encàrrec a Inse Rail i Esteyco haurà de preveure el desenvolupament de les diferents fases del projecte en diversos horitzons temporals. El projecte haurà de contemplar també la possibilitat d’establir una connexió entre el ramal a projectar des de la terminal de La Llagosta fins a la frontera francesa i la via ja existent des de França a l’estació de Mollet.

L’objectiu és que, construint inicialment un únic ramal en direcció cap a França, els trens accedeixin des de la línia d’alta velocitat sense tallar aquesta línia, ja que l’entrecreuament es produiria en el ramal de l’actual nus de Mollet. D’aquesta manera el desenvolupament del projecte es pot fer en dues fases i obre la possibilitat que la construcció del ramal en sentit des de la frontera fins a la Llagosta es pugui fer a posteriori. Ara les dues empreses encarregades del projecte hauran de fer els estudis funcionals sobre els quals basaran la seva proposta d’un o dos projectes constructius.

La connexió amb el Corredor Mediterrani dels centres logístics de distribució dóna sentit a la funció del mateix corredor per esdevenir la via de sortida i distribució de les mercaderies cap a Europa. El fet que la plataforma connectada sigui multi-modal té encara més valor perquè aquests centres de distribució utilitzen unitats de transport intermodal (UTI) com contenidors o caixes mòbils que tant poden ser carregades en vaixells en trens o camions.

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

Allau d’insults homòfobs contra un jugador del Barça per una foto amb una activista LGBTIQ+

Héctor Fort, jugador del FC Barcelona, s’ha vist envoltat d’una polèmica a les xarxes socials després de compartir una fotografia…

5 minuts fa

Tarragona realitza actuacions de manteniment a diversos centres educatius

L'Ajuntament de Tarragona ha realitzat actuacions de manteniment i conservació per millorar les condicions d'escolarització de l'alumnat de la ciutat,…

19 minuts fa

Assalten i agredeixen amb matxets els venedors d’una parada de roses a Terrassa

La Policia Municipal de Terrassa va detenir aquesta diada de Sant Jordi dues persones per assaltar una parada de roses…

49 minuts fa

El subdelegat del Govern visita el Centre de Titelles de Lleida, distingit amb la Creu Sant Jordi 2025 del Govern de la Generalitat

El subdelegat del Govern a Lleida, José Crespín, va visitar ahir al matí el Centre de Titelles de Lleida, una…

58 minuts fa

Parets aposta per un sistema més saludable per eliminar la vegetació no desitjada

Un dels problemes habituals que es troba l’administració en la gestió de l’espai públic és l’aparició de vegetació adventícia, és…

1 hora fa

Els Nois de la Torre celebren enguany el 50è aniversari

La Colla Castellera Nois de la Torre celebrarà aquest 2025 el seu 50è aniversari amb un ampli programa d'activitats que vol commemorar la seva trajectòria i…

2 hores fa

Esta web utiliza cookies.