Inse Rail projectarà la connexió ferroviària del centre logístic multi modal de la Llagosta amb el Corredor Mediterrani

660.000euros.

L’empresa d’Enginyeria Inse Rail ha rebut l’encàrrec d’ADIF per a la redacció del projecte de connexió ferroviària d’ample europeu de la plataforma multimodal de La Llagosta amb el Corredor Mediterrani. Inse Rail, que té la seva seu a Neàpolis, ha aconseguit aquesta adjudicació, per un import de mes de 660.000, associant-se amb Esteyco, una empresa consultora d’arquitectura civil i enginyeria que també compta amb experiència contrastada en la redacció de projectes al voltant d’infraestructures ferroviàries. Ambdues empreses s’han associat per aquest contracte constituint una unió temporal d’Empresa (UTE).

L’administrador de les infraestructures ferroviàries ha fet aquest encàrrec amb l’objectiu d’establir la connexió d’aquest centre logístic de La Llagosta amb el traçat del corredor mediterrani adaptant aquests traçats a l’ample de via europeu.

L’encàrrec a Inse Rail i Esteyco haurà de preveure el desenvolupament de les diferents fases del projecte en diversos horitzons temporals. El projecte haurà de contemplar també la possibilitat d’establir una connexió entre el ramal a projectar des de la terminal de La Llagosta fins a la frontera francesa i la via ja existent des de França a l’estació de Mollet.

L’objectiu és que, construint inicialment un únic ramal en direcció cap a França, els trens accedeixin des de la línia d’alta velocitat sense tallar aquesta línia, ja que l’entrecreuament es produiria en el ramal de l’actual nus de Mollet. D’aquesta manera el desenvolupament del projecte es pot fer en dues fases i obre la possibilitat que la construcció del ramal en sentit des de la frontera fins a la Llagosta es pugui fer a posteriori. Ara les dues empreses encarregades del projecte hauran de fer els estudis funcionals sobre els quals basaran la seva proposta d’un o dos projectes constructius.

La connexió amb el Corredor Mediterrani dels centres logístics de distribució dóna sentit a la funció del mateix corredor per esdevenir la via de sortida i distribució de les mercaderies cap a Europa. El fet que la plataforma connectada sigui multi-modal té encara més valor perquè aquests centres de distribució utilitzen unitats de transport intermodal (UTI) com contenidors o caixes mòbils que tant poden ser carregades en vaixells en trens o camions.

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

95 platges i 23 ports, guardonats amb la Bandera Blava 2024 a Catalunya

Un total de 95 platges i 23 ports de Catalunya han aconseguit aquest any el…

13 minuts fa

La Nit dels Museus torna a Tarragona amb la investigació com a eix temàtic

Aquest matí s’ha dut a terme la roda de premsa de les activitats a l’entorn…

17 minuts fa

Andorra la Vella denuncia els actes vandàlics d’aquest cap de setmana

El Comú d'Andorra la Vella ha denunciat davant la Policia els actes  vandàlics succeïts aquest…

21 minuts fa

Festa Major 2024 de Mollerussa: Més de 50 activitats per a tots els públics

La Festa Major de Mollerussa, que tindrà lloc del 16 al 19 de maig, presenta…

33 minuts fa

Les festes majors dels barris de L’Hospitalet 2024 encenen motors

Els estudiants del Cicle Formatiu de Grau Superior de Màrqueting i Publicitat de l’INS Provençana…

50 minuts fa

Moren dos treballadors en l’esfondrament d’un edifici

Tres treballadors de la construcció han quedat atrapats aquest matí d'aquest dimarts en l'esfondrament d'una…

58 minuts fa

Esta web utiliza cookies.