Categories: Uncategorized @ca

Humana dóna una nova vida 58.500 peces de roba a Salou

Humana Fundación Pueblo para Pueblo ha recuperat 28.265 kg de tèxtil usat a Salou durant el primer semestre del 2018, que representa un augment del 16,2% respecte al mateix període de l’any anterior (24.326 kg). Aquest registre equival a 58.500 peces de roba a les quals Humana dóna una nova vida i que són introduïdes de nou al mercat mitjançant la reutilització o el reciclatge.

Aquesta organització promou des del 1987 la protecció del medi ambient a través de la reutilització del tèxtil i desenvolupa programes de cooperació a l’Àfrica, Amèrica Llatina i l’Àsia així com de suport local al territori més proper. La Fundació duu a terme campanyes de sensibilització entorn de la importància de la reutilització i el reciclatge de tèxtil per a la protecció del medi ambient i com a font de recursos per a la cooperació als països del Sud. Té més de 550 treballadors. Forma part de la Federació Humana People to People, que agrupa a organitzacions de 30 països.

Les peces procedeixen dels contenidors on s’hi diposita la roba, el calçat, els complements i el tèxtil de la llar que ja no utilitzem i als quals Humana dóna una segona vida. El servei de recollida del tèxtil és gratuït i representa un estalvi important en les despeses de recollida i eliminació dels residus sòlids urbans.

La reutilització i el reciclatge del tèxtil contribueixen a l’estalvi de recursos naturals, la protecció del medi ambient i la lluita contra el canvi climàtic. A més, les més de 28 tones recollides de gener a juny representen un estalvi de 89 tones de CO2 a l’atmosfera. La regidora de Medi Ambient, Julia Gómez, ha agraït “la tasca de la ciutadania, ja que aquesta iniciativa permet donar-li una segona vida a les peces de roba, ajudant a la protecció del medi ambient així com també a les persones que més ho necessiten”.

A més, el potencial d’aprofitament del residu tèxtil és molt elevat: més del 90% de les peces usades són susceptibles de tenir una segona vida a través de la reutilització o el reciclatge. Passar d’un model d’economia lineal a circular és imprescindible per a la sostenibilitat de la indústria de la moda i, per extensió, per al planeta. La roba dipositada en els contenidors d’Humana té dues destinacions: el 69% es tracta a la planta de preparació per a la reutilització de l’Ametlla del Vallès (Vallès Oriental) i la resta es ven a empreses de reutilització i reciclatge.

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

Illa celebra la ràpida actuació dels serveis d’emergència en l’atropellament massiu

Quinze persones han resultat ferides aquest dijous a la nit, quatre en estat menys greu i la resta en estat…

7 hores fa

Un dels ferits en l’atropellament massiu a l’RCDE Stadium és el fill d’Albiol

Quinze persones han resultat ferides aquest dijous a la nit, quatre en estat menys greu i la resta en estat…

7 hores fa

VÍDEO | 13 ferits per l’atropellament múltiple als voltants de l’estadi del RCD Espanyol

Una conductora ha provocat el caos als voltants de l'estadi del RCD Espanyol i ha ferit a 13 persones en…

9 hores fa

VÍDEO | Moments de pànic a l’estadi de l’Espanyol per un atropellament abans del derbi

Aquest dijous al vespre, minuts abans de l'inici del derbi entre el FC Barcelona i l'RCD Espanyol, diverses persones han…

9 hores fa

Lloret de Mar inicia la temporada de platges

Les platges de Lloret de Mar donen el tret de sortida a la temporada de salvament i socorrisme amb diferents…

10 hores fa

Mor el nen de 6 anys que va ser atropellat per un cotxe mentre travessava el carrer

L'Ian, un nen de només sis anys, ha mort a l'Hospital Niño Jesús després de ser atropellat mentre travessava el…

10 hores fa

Esta web utiliza cookies.