L’Ajuntament de Mont-roig del Camp ha posat en funcionament, de manera oficial, la seu electrònica. Des d’avui 10 d’abril, i després d’haver passat un període de proves, la ciutadania ja pot operar de forma telemàtica amb el consistori mont-rogenc. Es tracta d’una eina que permetrà agilitzar la relació amb l’administració, gràcies a la qual no serà necessari el desplaçament a les oficines municipals. Amb un simple clic, mitjançant l’ordinador, telèfon o tauleta i durant les 24 hores del dia, el ciutadà podrà accedir a més de 50 tràmits. A través d’aquest servei, la relació entre els ciutadans, empreses i entitats amb l’Ajuntament és més dinàmica i eficient. En cas que a casa, no es disposi dels instruments necessaris per operar amb la seu electrònica, el consistori facilitarà un ordinador per connectar-se, que estarà ubicat a les OMAC. Si sorgeixen dubtes o dificultats per fer els tràmits, el personal de l’Ajuntament assistirà els usuaris durant la tramitació.
Xerrades informatives
Per tal de donar a conèixer el funcionament de la seu electrònica, l’Ajuntament desenvoluparà un conjunt d’accions formatives que aniran dirigides a la ciutadania interessada. Aquest programa comptarà amb dues xerrades informatives on s’explicaran els passos per operar amb la seu electrònica i també s’aprofitarà per resoldre dubtes. La primera sessió tindrà lloc el dimecres 19 d’abril a les 19.30 hores a la Casa de Cultura de Montroig. La segona, es farà l’endemà, dijous 20 d’abril, a les 20 hores a la Sala TIC del Centre Polivalent de Miami Platja. D’altra banda, també hi haurà a disposició dels usuaris uns vídeos tutorials en els quals s’explicarà i es mostrarà el funcionament d’aquest servei. Aquests vídeos es podran visualitzar al web municipal i a les xarxes socials de l’Ajuntament.
Operar a través del certificat digital
Per poder operar de forma electrònica es precisa disposar d’un certificat digital, com el DNI o l’idCAT, que permetrà als ciutadans signar documents, omplir formularis web i identificar-se. Aquests certificats es poden obtenir mitjançant diverses institucions i organismes. D’una banda, el DNI Electrònic es pot adquirir a les comissaries de Policia de Reus i Tarragona o bé, a les sessions d’expedició i renovació del carnet d’identitat a Montroig i a Miami Platja. Un cop es disposi d’aquest certificat, és necessari que l’usuari l’activi per aconseguir un pin personal que li permeti operar de forma electrònica. Pel que fa a l’idCAT Certificat permet fer tràmits amb les administracions públiques i assegura la integritat i la confidencialitat de les transaccions electròniques que l’usuari enviï per Internet. També hi ha altres certificats compatibles amb la seu electrònica com els que atorguen la Fábrica Nacional de Moneda y Timbre o l’Agència Tributària.
L'inici del cap de setmana ha estat marcat pels múltiples incendis que han colpejat a diverses parts del territori. Aquesta…
Aquest divendres s’ha celebrat la inauguració oficial de l’Espai Mammuthus, el nou Centre d’Interpretació del Jaciment Arqueològic del Barranc de…
Protecció Civil de la Generalitat ha enviat una alerta a tots els mòbils al voltant de Cervera, Granyanella, la Curullada…
Cap de setmana caòtic pels Bombers de la Generalitat per un nou incendi de vegetació a prop de 200 metres…
Una dona de 41 anys i el seu bebè de dos mesos i mig han estat ferits en ser atropellades…
La nit de Sant Joan marca l'inici de la temporada d'estiu, però per Salou també significa l'arribada del turisme. La…
Esta web utiliza cookies.