En els tres trams, les bonificacions previstes per als vehicles de quatre eixos o més són d’un 42,53% en el cas dels camions en trànsit i del 50% en els que facin trajectes interns. En paral·lel, també estan exempts de peatge els vehicles lleugers que facin el mateix trajecte d’anada i tornada en el tram comprès entre Alcanar i Vilafranca Sud en un període de 24 hores. En tots els casos, els conductors han de disposar d’un sistema de peatge dinàmic o telepeatge (Via T).
Des de la seva entrada en vigor el 2 de setembre passat, la mesura ha generat rebuig entre el col·lectiu de transportistes, que ha protagonitzat diverses marxes lentes arreu de Catalunya. El sector vol que la bonificació dels peatges sigui total i no del 50% com està establert en l’actualitat. Segons els camioners, els peatges obligatoris tenen impacte en el seu negoci i els veuen com un nou tribut afegit als impostos dels hidrocarburs.
La Federació Empresarial d’Autotransport de Tarragona (FEAT) denuncia que la mesura que restringeix el pas de camions “assenyala i criminalitza el sector”. Segons el seu president, Josep Lluís Aymat, són les administracions qui “han badat i fracassat en la seva missió de tenir les infraestructures en correcte estat” i això, diu, no és responsabilitat dels transportistes.
De la seva banda, el moviment veïnal ebrenc per una AP-7 gratuïta insisteix que el desviament de camions només ha beneficiat la concessionària de l’autopista, mentre el govern espanyol ha aprofitat per convertir l’N-340 “en una carretera comarcal, apedaçada amb diverses rotondes i limitacions de velocitat”.
El portaveu del moviment, Llorenç Navarro, diu que la gratuïtat de peatges per a tots els usuaris de l’AP-7 seria més eficient per reduir el transport pesant de l’N-340. Segons Navarro, la mesura “coarta” la llibertat de circulació i “posa en risc” els usuaris de carreteres urbanes i interurbanes del territori per on els camions busquen alternatives per desplaçar-se. A més, el portaveu veïnal ha recordat que a final d’any venç la concessió de l’AP-7 entre Tarragona i Alacant, i que el govern espanyol ha reiterat que no la renovarà.
Al seu torn, l’alcalde del Vendrell, Martí Carnicer, opina que la situació a l’N-340 “ha millorat claríssimament” des que els camions estan obligats a desviar-se cap a l’autopista. Tot i això, Carnicer apunta que l’eficàcia de la mesura a la costa no es podrà comprovar fins més no se sotmeti a “més estrès”. En aquest sentit, la prova de foc arribarà durant les operacions de Setmana Santa o de les vacances d’estiu, quan les cues quilomètriques de vehicles són una constant a la zona.
La renovada Jugateca Ambiental ha obert aquest diumenge amb una jornada de tallers de plantes, una cuina solar per desfer…
La Grossa de Sant Jordi 2025 ha repartit sort un any més i el número guanyador dels 2 milions d'euros…
Els Bombers de la Generalitat estan treballant per extingir un incendi a un pis a la cantonada entre el carrer…
El Mercat de la Vall torna el proper dissabte, 3 de maig entre les 11 i les 20 hores, al…
El Cirque du Soleil, una de les companyies de circ més reconegudes a tot el món pels seus espectacles innovadors…
L'empresa pública d'energia de Catalunya, l'Energètica, i la xarxa d'electromobilitat de Barcelona de Serveis Municipals (BSM), Endolla Barcelona, han signat…
Esta web utiliza cookies.