El Trapezi s’acomiada amb més participació professional i més ocupació en sales

La Fira Trapezi Reus s’acomiada fins al pròxim any, amb una edició que ha experimentat un increment en diversos àmbits: més programació internacional, més participació en l’àmbit professional i més ocupació en sales. Enguany, la Fira buscava crear “un nou engranatge” per la qual cosa es perseguien diferents objectius: tornar a portar les carpes a la ciutat, aconseguir més pressupost, més programació internacional, incidir més en l’àmbit professional del festival i afavorir la coproducció. Aquest últim, tal com ha reconegut el director artístic del Trapezi, Leandro Mendoza, és l’únic que no s’ha assolit en la seva totalitat, tot i que les dades de tancament han estat positives.

“Aquesta ha estat la primera edició 100% nostra a nivell de programació, encara que en la part de coproducció encara ens queda feina per fer”, ha explicat Mendoza. En aquest sentit, el director artístic ha destacat que “a nivell de formats hem guanyat” i que la programació internacional “ha estat més extensa”, amb la participació de 9 companyies estrangeres. També s’ha incrementat la participació de professionals en un 25%, amb 190 assistents professionals, mentre que el nombre de visitants al Trapezi ha disminuit als 75.000, front els 100.000 de l’any passat. Una altra de les dades positives ha estat l’ocupació en sales, que s’ha incrementat fins al 95% (85% en l’edició anterior), així com el retorn de la carpa a la plaça d’Anton Borrell i l’increment del pressupost en 55.000 euros, arribant als 431.000 euros. “És el camí a seguir”, ha dit Mendoza.

Respecte a la coproducció, el director artístic ha detallat que de cara a aquesta edició eren molts els objectius marcats i tot i que aquest no s’ha assolit a gran escala, el Trapezi ha fet una petita coproducció, amb l’espectacle ‘Gregaris’, de la companyia Cia Soon. En aquesta línia, la regidora de Cultura ha apuntat que influeixen diferents factors, a banda de l’econòmic, com la complexitat de cada festival, la qual cosa influeix a l’hora de poder crear sinergies. “No hem arribat, però arribarem”, ha assegurat Caelles en referència a properes edicions. Igualment, Mendoza ha sostingut que aquest és un objectiu pel qual es continuarà lluitant i que es començarà a treballar des de ja.

Una programació de qualitat amb diversitat de tendències i formats

Tot i que els protagonistes del Trapezi són els espectacles de carrer, que han conformat un 75% de la programació, Mendoza ja havia parlat de la intenció de crear “un nou engranatge del Trapezi” amb més diversitat de tendències i formats. “Estem començant a trobar aquest punt”, ha assegurat el director, que ha destacat la importància d’oferir espectacles més intimistes amb capacitats reduïdes d’espectadors -com les funcions a les carpes i a teatres més petits com el Bravium– sense oblidar els de gran format. Igualment, Mendoza també ha incidit en la qualitat dels espectacles, la qual cosa “permet reflexionar als programadors”.

La pluja obliga a reubicar i suspendre espectacles

No obstant això, un dels principals hàndicap d’aquesta edició ha estat la pluja del dissabte. El temporal ha obligat a reubicar 5 espectacles i a suspendre algunes funcions de gran format per la seva complexitat tècnica i de muntatge, que no permetien la reubicació en un període de temps de només unes hores. Tot i això, Mendoza ha insistit que cap companyia s’ha quedat sense actuar, ja que totes tenien més d’una funció prevista.

Visibilitat

Mendoza també ha destacat el treball que s’ha realitzat per visibilitzar el paper de les dones, “una de les crítiques de l’any anterior”, ja que aquesta vegada, d’un total de 106 artistes, 46 han estat dones. Finalment, el director artístic del Trapezi ha realitzat una darrera autocrítica per millorar en endavant: també cal donar més visibilitat al Trapezi durant tot l’any. Per això, s’haurien de programar diverses activitats al llarg de l’any, com “sessions de documents audiovisuals sobre circ, ja que no tenim espai per compartir-ho”, ha exemplificat, o bé la iniciativa que s’ha realitzat enguany amb la creació d’una edició limitada de l’ampolla del Vermut de Reus amb l’etiqueta del Trapezi.

 

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

El sindicalisme reclama “menys jornada laboral i millors salaris”

 Milers de persones s’han manifestat aquest Primer de Maig pel centre de Barcelona convocades per…

7 minuts fa

Mor un excursionista en relliscar per un pendent al Berguedà

Els Bombers de la Generalitat han rebut l’avís a les 10.54 hores d’un home que…

14 minuts fa

Aliança Catalana omple de gom a gom el seu acte de campanya a Tarragona

El partit d'extrema dreta islamòfob Aliança Catalana amb Sílvia Orriols al capdavant ha celebrat l'acte…

3 hores fa

Una mare intenta vendre la filla de 16 anys per 50.000 euros

La Guàrdia Civil ha evitat la ''venda'' d'una menor de 16 anys per part de…

4 hores fa

La Diputació obre la convocatòria d’ajuts per als Centres Especials de Treball

La Diputació de Tarragona posa en marxa, un cop més, els ajuts per a Centres Especials…

4 hores fa

Albiach demana el vot als qui han aconseguit feina i contracte estable gràcies a la reforma laboral

La candidata de Comuns Sumar a presidenta de la Generalitat, Jéssica Albiach, ha demanat el…

4 hores fa

Esta web utiliza cookies.