El Festival de Sitges arriba al mig segle de vida, i ho fa fidel a les seves arrels: recordant als clàssics del cinema fantàstic que han passat per les seves sales des d’aquella primera projecció que es va efectuar al Prado el 1968. Per recordar aquesta efemèride, la sala d’aquesta centenària entitat acollirà el proper 28 de setembre la projecció d’Aelita (Yakov Protazanov, 1924), un clàssic soviètic de la ciència ficció amb el qual es va inaugurar la primera edició del Festival.
De la mà de Guillermo del Toro, Dario Argento i William Friedkin, Sitges recuperar films com ‘El exorcista’ (1973), ‘Suspiria’ (1977) o ‘La cumbre escarlata’ (2015), claus per entendre l’evolució del gènere fantàstic des de finals del segle XX fins al nou mil·lenni. A més, el Festival retrà homenatge a l’actriu Susan Sarandon, protagonista de la pel·lícula de culte ‘The Rocky Horror Picture Show’ (1975), que després arribaria a convertir-se en una de les grans dames de Hollywood.
L’esquelet que sustenta la programació que podrà veure’s en el Festival, del 5 al 15 d’octubre, està conformada per l’obra de joves realitzadors procedents d’Estats Units, Llatinoamèrica, Àsia i Europa, que estan cridats a convertir-se en els líders del fantàstic dels propers anys. Brian Taylor, Hélène Cattet, Bruno Forzani, Emilio Portes, Cho Sun-ho, Andrés Goteira, entre d’altres, deixaran la seva empremta en un festival.
L’escriptor i director Brian Taylor dirigeix ‘Mom and Dad’, la seva primera pel·lícula en solitari després de la imprescindible ‘Crank: veneno en la sangre’. ‘Mom and Dad’ narra una estranya epidèmia que provoca atacs de violència letal de pares contra fills. Està protagonitzada per Nicolas Cage i Selma Blair. Per la seva part, S. Craig Zahler –que va enlluernar amb la seva òpera prima ‘Bone Tomahwk’– torna a Sitges amb ‘Brawl in Cell Block 99’, en què un exboxejador reconvertit en traficant de drogues aterra en una presó que es convertirà en un autèntic camp de batalla. Procedent dels Estats Units també es podrà veure ‘Happy Death Day’, una divertida comèdia de terror signada per Christopher Landon, que barreja els arguments de Scream i Atrapado en el tiempo, fins a fer embogir Jessica Rothe, que veu com un emmascarat la mata una i altra vegada.
Un argument, el del temps, que també serà el protagonista de la pel·lícula coreana ‘A Day, del debutant Cho Sun-ho’, en la que un famós cirurgià és testimoni d’un accident en el que veu morir la seva filla. Una escena que es repetirà en un bucle sense fi, i en la que el pare intentarà canviar el destí de la seva filla. Després d’un any 2016 en el que els grans autors asiàtics van copar la programació del Festival de Sitges, en la present edició, l’espectador podrà comprovar que hi ha vida més enllà de grans títols com ‘La doncella’, amb pel·lícules com per exemple la taiwanesa ‘mon mon mon Monsters’, de Giddens Ko, que combina el bullying escolar amb el terror sobrenatural en un film que desborda talent, enginy i que es troba entre le s sorpreses que el Festival presenta cada any.
Altres debuts destacats de la selecció asiàtica són el de Jonathan Li (assistent de direcció en la trilogia de ‘Infernal Affairs’), que presenta ‘The Brink’, un thriller 100% de Hong Kong, protagonitzat per Shawn Yue, que sorprendrà; i el de Lee Sa-Rang, que aconsegueix amb ‘Real’ un creuament entre Nicolas Winding Refn i el millor thriller coreà.
La canadenca Les affamés, de Robin Aubert –conegut per la inquietant Saints-Martyrs-des-Damnés-, reinventa el gènere de zombis, amb una visió intel·lectualitzada i gairebé ja de culte després de passar pels festivals de Toronto i Austin. Un altre dels grans debuts de l’any, que consolida el paper de les dones realitzadores en el cinema de gènere, és el de la directora francesa Coralie Fargeat. La seva òpera prima, Revenge, destil·la violència amb gestos de complicitat als clàssics dels 70, i conté un clímax final que serà un somni per als amants del fantàstic. Des d’Hongria arribarà Jupiter’s Moon, de Kornél Mundruczó, director que sempre ha introduït l’element fantàstic en les seves pel·lícules, convertint-lo en un mecanisme visual perfecte.
Per la seva banda, el britànic David Bruckner, juga a ‘The Ritual’ amb textures que van més enllà de ‘La bruixa de Blair’ o ‘La bruixa’, per aconseguir una pel·lícula d’horror, que ha gaudit d’una excel·lent recepció a Toronto. Més talent europeu aquest any a Sitges arribarà de la mà de ‘Thelma’, del noruec Joachim Trier, que des del punt de vista autoral, presenta un thriller sobrenatural que aprofundeix en l’existència humana, amb la superproducció russa ‘Salyut-7’, film que narra el rescat de l’estació espacial Salyut-7 el 1985; o amb l’espectacular western holandès ‘Brimstone’, protagonitzat per Dakota Fanning i Guy Pearce.
Sitges també comptarà amb el debut de Sergio G. Sánchez, amb Marrowbone’.
El documental, present sempre en la programació del Festival, tindrà la seva representació amb títols com 78/52, d’Alexandre O. Philippe –que ha presentat alguns documentals en edicions passades del Festival–, que serà a la Secció Oficial a competició. La peça analitza minuciosament l’escena de la dutxa de Psicosis, d’Alfred Hitchcock. Juntament a aquesta cinta, es podrà veure ‘Caniba’, després del seu pas per la Mostra de Venècia, un film dirigit per Lucien Castaing-Taylor i Verena Paravel, que reflecteix la desconcertant importància del desig caníbal en la existència humana.
Quinze persones han resultat ferides aquest dijous a la nit, quatre en estat menys greu i la resta en estat…
Una conductora ha provocat el caos als voltants de l'estadi del RCD Espanyol i ha ferit a 13 persones en…
Aquest dijous al vespre, minuts abans de l'inici del derbi entre el FC Barcelona i l'RCD Espanyol, diverses persones han…
Les platges de Lloret de Mar donen el tret de sortida a la temporada de salvament i socorrisme amb diferents…
L'Ian, un nen de només sis anys, ha mort a l'Hospital Niño Jesús després de ser atropellat mentre travessava el…
Els veïns d'Esplugues de Llobregat estan farts de l'onada de robatoris que està assetjant la ciutat i un dels últims…
Esta web utiliza cookies.