Categories: Uncategorized @ca

Catalunya en Comú-Podem porta al Parlament els greuges del servei ferroviari

El diputat del Grup Parlamentari de Catalunya en Comú-Podem, David Cid, ha afirmat que “Les terres de Lleida, Alt Pirineu i l’Aran són una constatació del fet que els territoris amb dèficit d’infraestructures han estat històricament -i segueixen estant- oblidades”.
En són exemples la línia entre Lleida i Tarragona, amb trams enfonsats a les Garrigues arran de la tempesta del passat octubre, o la línia de tren entre Balaguer i la Pobla de Segur, afectada per un despreniment el passat 23 de gener a causa del temporal Gloria, que actualment es troba també inoperativa i, segons fonts de FGC, trigarà dos mesos més en recuperar el servei.
A això se li suma la voluntat expressada des de Renfe de tancar les estacions de trens de Bell-lloc, Cervera i Tàrrega, que a dia d’avui encara estan obertes al públic però castigades per retards sistemàtics i disminució de freqüències de viatge. I si això fos poc, “Renfe acaba de presentar l’AVLO, el nou ‘AVE barat’, que cobrirà la línia Madrid-Saragossa-Barcelona sense parada a Lleida i, en front d’aquest nou greuge, la reacció des del Govern de Catalunya ha estat poc més que tímida”, ha afirmat Jaume Moya, portaveu a la demarcació.
“Tot això ens situa en un escenari de desequilibri territorial en el qual, a la demarcació de Lleida, el sistema de Rodalies no està en funcionament, tot i que a l’àrea d’influència de la capital del Segrià hi ha una xarxa ferroviària convencional molt àmplia i que, en la majoria dels casos, està infrautilitzada i no cobreix les necessitats de mobilitat de la població”, ha explicat Cid.
Per tot això, el grup de Catalunya en Comú-Podem ha preguntat al Govern de la Generalitat si és conscient dels greuges contra la vertebració de la demarcació i el perjudici contra la mobilitat de la ciutadania que suposa aquest cúmul de situacions i quina opinió li mereix.
També si té alguna previsió per facilitar les necessitats de mobilitat per ferrocarril de les persones en l’àrea d’influència de Lleida i si té previst activar eines de constrenyiment respecte les empreses responsables d’aquest cúmul de despropòsits per a normalitzar i potenciar la vertebració ferroviària de les terres de Lleida, Alt Pirineu i l’Aran, i la seva connexió amb els territoris circumdants.

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

Nova agressió a un funcionari del Centre Penitenciari Ponent de Lleida

El sindicat CSIF ha denunciat aquest dissabte que un funcionari del Centre Penitenciari Ponent de…

9 hores fa

Albiach demana el vot als comuns per tenir “més trens i menys avions”

Comuns ha celebrat avui un acte al Prat de Llobregat on han participat la Portaveu…

9 hores fa

Més de 200 petits ciclistes omplen Encamp amb ‘l’Aprèn a rodar’

La plaça dels Arínsols d’Encamp s’ha omplert avui de gom a gom amb més de…

9 hores fa

Maten a trets un home al mig del carrer i a plena llum del dia a Barcelona

Un home ha mort a trets aquest dissabte a la tarda al mig del carrer…

9 hores fa

Puigdemont demana una mobilització massiva de l’independentisme el 12-M

El president Carles Puigdemont ha demanat una mobilització massiva per fer “esclatar” de vots l’independentisme…

10 hores fa

Una iniciativa de Barcelona, entre les 10 millors pràctiques europees en patrimoni cultural

L’hort medieval del Reial Monestir de Santa Maria de Pedralbes ha estat seleccionat com una…

10 hores fa

Esta web utiliza cookies.