Categories: Uncategorized @ca

Catalunya en Comú-Podem porta al Parlament els greuges del servei ferroviari

El diputat del Grup Parlamentari de Catalunya en Comú-Podem, David Cid, ha afirmat que “Les terres de Lleida, Alt Pirineu i l’Aran són una constatació del fet que els territoris amb dèficit d’infraestructures han estat històricament -i segueixen estant- oblidades”.
En són exemples la línia entre Lleida i Tarragona, amb trams enfonsats a les Garrigues arran de la tempesta del passat octubre, o la línia de tren entre Balaguer i la Pobla de Segur, afectada per un despreniment el passat 23 de gener a causa del temporal Gloria, que actualment es troba també inoperativa i, segons fonts de FGC, trigarà dos mesos més en recuperar el servei.
A això se li suma la voluntat expressada des de Renfe de tancar les estacions de trens de Bell-lloc, Cervera i Tàrrega, que a dia d’avui encara estan obertes al públic però castigades per retards sistemàtics i disminució de freqüències de viatge. I si això fos poc, “Renfe acaba de presentar l’AVLO, el nou ‘AVE barat’, que cobrirà la línia Madrid-Saragossa-Barcelona sense parada a Lleida i, en front d’aquest nou greuge, la reacció des del Govern de Catalunya ha estat poc més que tímida”, ha afirmat Jaume Moya, portaveu a la demarcació.
“Tot això ens situa en un escenari de desequilibri territorial en el qual, a la demarcació de Lleida, el sistema de Rodalies no està en funcionament, tot i que a l’àrea d’influència de la capital del Segrià hi ha una xarxa ferroviària convencional molt àmplia i que, en la majoria dels casos, està infrautilitzada i no cobreix les necessitats de mobilitat de la població”, ha explicat Cid.
Per tot això, el grup de Catalunya en Comú-Podem ha preguntat al Govern de la Generalitat si és conscient dels greuges contra la vertebració de la demarcació i el perjudici contra la mobilitat de la ciutadania que suposa aquest cúmul de situacions i quina opinió li mereix.
També si té alguna previsió per facilitar les necessitats de mobilitat per ferrocarril de les persones en l’àrea d’influència de Lleida i si té previst activar eines de constrenyiment respecte les empreses responsables d’aquest cúmul de despropòsits per a normalitzar i potenciar la vertebració ferroviària de les terres de Lleida, Alt Pirineu i l’Aran, i la seva connexió amb els territoris circumdants.

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

L’Hospitalet acull la 26a edició de FiraGran

La Farga, Centre d'Activitats de L'Hospitalet, acull, del 7 al 9 de maig, FiraGran, el Saló de la Gent Gran…

6 hores fa

És oficial: Bad Bunny actuarà a Barcelona el maig de 2026

El cantant porto-riqueny Bad Bunny actuarà a Barcelona el 22 de maig del 2026. L'Estadi Olímpic serà la seu d'aquesta…

6 hores fa

L’Ampolla celebra la Diada de l’Ostra, iniciant les Jornades Gastronòmiques de l’Ostra del Delta

L’Ampolla es prepara per a la celebració de la Diada de l’Ostra del Delta, que tindrà lloc el diumenge 11…

6 hores fa

S’obre el termini per presentar les sol·licituds de preinscripció a les llars d’infants municipals de Cunit per al curs 2025-2026

El dia 8 de maig s’obre el termini per presentar les sol·licituds de preinscripció a les llars d’infants municipals de…

7 hores fa

Calafell ha esterilitzat 400 gats de carrer durant l’any 2024

El servei de benestar animal de l’Ajuntament de Calafell va realitzar 400 esterilitzacions de gats de carrer durant l’any 2024.…

7 hores fa

Torna la Terrafira del Morell: Comerç, música, gastronomia, entitats i artesania

A tan sols uns dies perquè comenci la cinquena edició de la Terrafira, la regidoria de Promoció econòmica de l’Ajuntament…

7 hores fa

Esta web utiliza cookies.