Categories: Uncategorized @ca

Barcelona centralitza les prestacions socials en una nova oficina

Barcelona ha estrenat aquest dilluns la nova Oficina de Prestacions Socials i Econòmiques, on se centralitzaran totes les gestions relacionades amb ajudes municipals i s’oferirà informació de les prestacions que ofereixen altres administracions, com la Generalitat. L’oficina, situada al carrer d’Aragó 344 amb un total de 24 treballadors, està ideada com a punt de finestreta única que permeti oferir una atenció més “integrada i àgil”, segons ha destacat el govern municipal durant la seva posada en marxa. Durant el primer any en funcionament, l’Ajuntament calcula que des d’aquesta oficina es concediran ajuts a 20.000 famílies, per valor d’uns 30 milions d’euros. També preveu que anualment s’expediran un miler de certificats d’exclusió residencial, uns 800 d’exclusió social i estima que es gestionaran 9.000 incidències, reclamacions i revisions d’expedients oberts.
La nova oficina centralitzarà la gestió de prestacions municipals com la renda d’infància i monoparental per a infants a càrrec de 0 a 16 anys, els ajuts d’emergència i el projecte pilot de nou suport municipal d’inclusió B-MINCOME cofinançat per la Unió Europea, entre altres. També emetrà certificats d’exclusió residencial, social i de pobresa energètica, alhora que oferirà informació per sol•licitar ajudes que depenen de la Generalitat, com la Renda Garantida de Ciutadania.

L’Ajuntament ha destacat aquest dilluns que l’objectiu de les noves instal•lacions és facilitar tant la feina dels professionals com les gestions als veïns de la ciutat, que s’estalviaran els nombrosos tràmits a diferents oficines cada cop que necessitin sol•licitar una prestació. I és que, segons un estudi fet per la tinència de Drets Socials, actualment existeixen un total de 200 ajudes i prestacions diferents, sumant les que atorga l’Ajuntament, les entitats supramunicipals i les entitats del Tercer Sector.

La tinenta d’alcaldia de Drets Socials, Laia Ortiz, ha insistit que la nova oficina “respon a la voluntat de dignificar els serveis d’atenció a les persones”, assegurant que el govern vol aconseguir un “canvi profund” en els Serveis Socials per prioritzar al màxim l’atenció a les persones, reduint la burocràcia. En aquest sentit, les instal•lacions inaugurades al carrer d’Aragó formen part de les 20 mesures del Pla d’Acció Impulsem, iniciat el gener del 2016.

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

Junts reivindica el Hard Rock en un acte a Vila-seca

El Hard Rock, un dels responsables d'aquest avançament electoral, està en debat en el si…

3 hores fa

Mataró celebra els festivals LAVS i Panòptic

LAVS/ / Laboratori d'Art Visual i Sonor és una proposta multidisciplinària que té com a…

3 hores fa

Badalona elabora un Pla de risc de l’arbrat per evitar accidents i preservar el patrimoni vegetal

L’Ajuntament de Badalona està desenvolupant per primera vegada un Pla de risc de l’arbrat que…

4 hores fa

Ordino i Canillo celebren una jornada interescolar

Les escoles franceses d’Ordino i Canillo han celebrat aquest dimarts la primera jornada interescolar a…

4 hores fa

Junts repta el PSOE a acceptar un referèndum “si vol salvar la democràcia”

 Junts+ repta Pedro Sánchez a acceptar un referèndum d'independència si realment "vol salvar la democràcia".…

4 hores fa

El Consell de la Infància proposa implantar la recollida porta a porta a Tortosa

El Consell Municipal de la Infància de Tortosa ha traslladat a l'alcalde, Jordi Jordan, diferents…

4 hores fa

Esta web utiliza cookies.