Categories: Uncategorized @ca

Balanç positiu dels primers dies d’activació del DUPROCIM a Altafulla

L’Ajuntament d’Altafulla va activar des del passat 19 de març el pla d’actuació de protecció civil que s’emmarca dintre del Document únic de Protecció Civil Municipal (DUPROCIM). Ho va fer directament en fase d’emergència un cop s’aprovés l’Estat d’Alarma per part del govern de l’Estat arran de la pandèmia del covid-19 i que, per tant, requeria de l’actuació immediata amb l’objectiu de portar a terme, en línies generals, un conjunt d’accions encaminades a dirigir la població cap a un confinament a casa i així reduir al màxim el número de contagis. Prèviament ja s’havien realitzat diferents actuacions per protegir la població.

El DUPROCIM es defineix com el document que estableix el marc orgànic i funcional previst per a un municipi, amb l’objecte de prevenir i controlar els riscos sobre les persones i els béns i donar resposta adequada a les possibles situacions d’emergència del municipi, sota responsabilitat del titular del pla i garantint la integració d’aquestes actuacions amb el sistema autonòmic de protecció civil. Aquest document es va aprovar el març de 2019 pel Ple de l’Ajuntament i està homologat per la Comissió de Protecció Civil de Catalunya.

L’organigrama del DUPROCIM està configurat per la Coalcaldia, el regidor de Protecció Civil, la Comissió Municipal de Protecció Civil, formada per tècnics municipals, tècnics d’altres administracions i voluntariat; i el Comitè d’Emergències, format per un consell assessor amb regidors/es tècnics de seguretat local, sanitaris i emergències, i el Gabinet d’Informació Municipal.

El balanç d’aquests primers dies d’activació ha estat molt positiu, segons ha remarcat el coalcalde d’Altafulla, Jordi Molinera, que ha subratllat la bona col·laboració de tots i totes i l’adequada coordinació que s’ha realitzat en el conjunt.

Tots ells defineixen els protocols de comunicació i operació necessaris per al seu bon funcionament, incorporant documents, llistats de contactes i registres per un fer un seguiment i control del pla d’emergències, del personal implicat en les tasques encomanades durant la seva durada al personal municipal.

Aquestes tasques van des de l’ordre i avisos a la població, intervenció, logística i acollida, coordinació i emergències, protecció de les persones i elements més vulnerables, entre d’altres.

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

El nou escut heràldic de Lleida ja és oficial

El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) ha publicat aquest dimecres (núm. 9436) la resolució per la qual es dona conformitat a…

1 minut fa

Sancionada la directora de la llar d’infants que va aïllar una nena amb autisme

L’Ajuntament de Juneda (Garrigues) ha sancionat la directora de la llar d’infants per aïllar de forma freqüent una nena amb…

5 minuts fa

La Zona Alta de Lleida, en obres durant l’estiu per millorar clavegueram i voreres

La Paeria de Lleida iniciarà a partir del pròxim 30 de juny les obres de renovació i millora de les…

9 minuts fa

Detingut a Roses un home que va matar una dona a França

Els Mossos d'Esquadra han detingut a Roses (Alt Empordà) un home de 77 anys com a presumpte responsable d'haver matat…

13 minuts fa

Novetats a l’Aeroport de Barcelona: bicicletes estàtiques i zones gaming gratuïtes pels viatgers

L'aeroport Josep Tarradelles Barcelona-El Prat significa l'inici o el final de les vacances per milions de passatgers cada any. Tot…

24 minuts fa

Demanen tancar la comissaria de Mossos de la Jonquera per “deficiències greus”

Comissions Obreres (CCOO) demana el tancament temporal de la comissaria de Mossos de la Jonquera (Alt Empordà), que es va…

38 minuts fa

Esta web utiliza cookies.