Gràcies a aquesta actuació, s’implantarà un sistema anomenat 4 + 4, pel qual es disposarà així de dos feixos de quatre vies d’estacionament que comunicaran amb cada un dels túnels. D’aquesta manera, s’equilibren les vies d’estacionament per a garantir una major capacitat d’acord amb l’actual i futur esquema d’explotació de la xarxa.
Amb la nova configuració, les vies 7, 8, 9 i 10 de Barcelona Sants serviran per a l’estacionament dels trens que circulen pel túnel de Plaça de Catalunya, mentre que les vies 11, 12, 13 i 14 s’utilitzaran per a les circulacions del túnel de Passeig de Gràcia. Amb aquesta reorganització, cada túnel disposarà de dues vies per sentit i estacionament indistint per sentit.
La solució adoptada planteja una mínima afecció sobre l’actual traçat, ja que la ubicació dels nous aparells de via respectarà l’actual posició dels pilars existents i la situació de les andanes. Així mateix, es milloraran les condicions actuals de circulació amb una modificació dels diferents traçats de les vies en els accessos a l’estació, el que a més permetrà eliminar una limitació temporal de velocitat existent en l’inici dels túnels cap a Plaça de Catalunya i Passeig de Gràcia.
Les operacions tècniques en la infraestructura i la superestructura es realitzaran tant a la capçalera sud (costat de L’Hospitalet de Llobregat) com en la Nord (costat Barcelona). A la banda sud consistiran en l’aixecament dels desviaments existents i la seva reubicació segons la nova configuració, mentre que en el costat nord, a més d’actuar sobre els desviaments, es renovarà completament la via.
Pel que fa al sistema d’electrificació, s’adaptarà la catenària existent a la nova configuració del feix de vies. Així mateix, es realitzaran actuacions en vestíbuls i andanes per reordenar els accessos i els fluxos de viatgers, així com els encaminaments.
Mínima afectació
Adif ha dissenyat un pla per a l’execució de les obres amb la premissa de mantenir en tot moment un mínim de dues vies en servei (una per sentit de circulació) per a cada un dels dos túnels. Aquest pla contempla que els treballs es realitzin a la banda nocturna de manteniment, en caps de setmana i en èpoques de menys demanda per reduir les afectacions al trànsit.
Aquestes obres es completaran amb una altra actuació que inclourà les instal·lacions de seguretat i comunicacions, consistents en l’adaptació del enclavament (equipament que gestiona els moviments en l’àmbit de l’estació), i del sistema de senyalització per garantir la funcionalitat de les noves instal·lacions. Els treballs s’executaran de forma coordinada amb les obres de via i electrificació que s’han adjudicat.
Avui es posen en marxa part de les fonts ornamentals de Sabadell, que la ciutat ha pogut recuperar un cop…
El Nàstic de Tarragona ha estat el focus de la polèmica aquesta setmana amb la sorpresiva destitució de Dani Vidal.…
Una quarantena d'agents dels Mossos d'Esquadra i la Guàrdia Urbana de Lleida han detingut aquest divendres almenys dues persones i…
L’Ajuntament de Badalona invertirà aproximadament 4 milions d’euros per fer una reforma integral del camp de futbol de Pomar. Aquesta…
El macrodispositiu contra la reincidència fet a les principals poblacions del Camp de Tarragona s'ha saldat amb almenys deu detinguts.…
L’Ajuntament d’Altafulla ha fet públic l’anunci de licitació del contracte d’obres per a l’execució del projecte d’urbanització de la Plaça…
Esta web utiliza cookies.