Deltebre, Sant Jaume i Camarles creen DeltaMarket, la botiga en línia del Delta de l’Ebre

La plataforma s'estrena amb 12 establiments i 50 productes però també oferirà pacs turístics o menjar a domicili

Els ajuntaments de Deltebre i Camarles (Baix Ebre) i de Sant Jaume d’Enveja (Montsià) han presentat el DeltaMarket, la botiga en línia del delta de l’Ebre.
La plataforma està segmentada en tres eixos, la DeltaShop, on ja s’han sumat 12 botigues que hi venen una cinquantena de productes; la DeltaDelicious que s’activarà en unes setmanes per encarregar i rebre menjar a domicili; i la DeltaAtraction, on es concentraran els pacs turístics que s’estan ultimant.
La inscripció al DeltaMarket tindrà una quota única de 100 euros, però està bonificada fins al 30 de juny per a tots aquells interessats en adherir-se a la iniciativa. La pàgina web www.deltamarket.cat està operativa des d’aquest dilluns.
Amb l’objectiu de reforçar la competitivitat i el servei del comerç dels municipis deltaics, els tres ajuntaments s’han coordinat per impulsat el Marketplace del delta de l’Ebre. Després del confinament del 2020 i amb la incertesa que la situació es pogués repetir, Deltebre va animar les poblacions veïnes a unir esforços en aquest projecte i apostar per crear aquesta botiga en línia per “no quedar-se estàtics i aliens a les noves tecnologies”.

Els establiments i serveis interessats a oferir els seus productes a través de la plataforma rebran assessorament sobre el mecanisme de la web i també durant tot el procés d’estada al Marketplace. Els possibles compradors també s’han d’inscriure a la plataforma, des d’on podran contactar també amb els proveïdors per resoldre dubtes. Les compres es podran recollir a les botigues i establiments o demanar el lliurament a domicili i en aquest cas, el venedor haurà especificat prèviament si s’encarrega de fer el transport o ho fa a través de missatgeria.

La quota d’inscripció és de 100 euros i la de manteniment és de 19 euros, però de moment aquests pagaments estan suspesos i bonificats. “Tot són avantatges perquè sigui un èxit i un referent a les Terres de l’Ebre”, s’ha destacat. Serà una plataforma dinàmica, amb la millora constant dels recursos i preparada per respondre les necessitats dels venedors. Es faran campanyes per dinamitzar el comerç local i donar un suport “crucial” als petits emprenedors i autònoms.

La presentació es va fer a Sant Jaume d’Enveja amb la participació dels alcaldes dels tres municipis, Lluís Soler, Josep Navarro i Joan Castor Gonell, que van signar el conveni de col·laboració. “És un aparador online dels productes del Delta que permetrà no només la venda i la dinamització del teixit comercial sinó la creació de paquets turístics, per tant, és una plataforma per als ciutadans del Delta i per a tota a aquella gent que ens visita periòdicament”, ha destacat Lluís Soler.

L’alcalde de Deltebre ha assenyalat que el DeltaMarket “suposa un punt d’inflexió” per a futures col·laboracions entre els ajuntaments deltaics, més enllà de la lluita que els uneix per protegir la regió de la regressió i subsidència que pateix.