Més de 80 persones participen en la 3a Jornada d’Educació 360

Es van presentar projectes d’èxit com el Passaport Edunauta o L’Aula al Pati, el passat 23 d’octubre

La 3a Jornada d’Educació 360 a les Terres de l’Ebre deixa a l’organització amb bones sensacions. La Xarxa d’Educació 360 a les Terres de l’Ebre va organitzar, aquest dissabte 23 d’octubre a l’Escola i Centre Professional de Música de La Lira Ampostina, una trobada on administracions locals i comarcals, centres educatius formals i no formals, entitats i persones interessades van poder debatre sobre la qualitat de les oportunitats i experiències educatives des d’una visió 360.

“Acabem la tercera Jornada d’Educació 360 a les Terres de l’Ebre amb una gran satisfacció per la bona acollida que ha tingut, amb 84 persones inscrites, i totes les experiències del territori que s’hi han presentat”, detallava la regidora d’Educació a l’Ajuntament d’Amposta, Núria Marco.

Durant el congrés es van assentar els criteris i les estratègies clau per incrementar l’impacte i la qualitat dels projectes educatius a les Terres de l’Ebre. Marco concretava que “la implicació, la connexió i el treball conjunt de tots els agents educatius ens permet ser conscients de tot allò que ja passa a la nostra ciutat per posar-ho en relleu, reflexionar-hi i repensar-ho, si cal, per tal d’oferir oportunitats educatives més equitatives i enriquidores per a tothom”.

La trobada va servir per presentar diferents experiències educatives d’arreu de les Terres de l’Ebre. En el cas d’Amposta, es va desenvolupar una taula rodona sobre el Passaport Edunauta, una eina educativa que reconeix i amplia les oportunitats d’aprenentatge del municipi i promou la creació d’ecosistemes educatius locals; així com es van compartir les experiències de L’Aula al Pati, el projecte Sediments i el model de lleure d’estiu amb entitats, amb la col·laboració de la Biblioteca Sebastià Juan Arbó, el Mercat Municipal d’Amposta, l’Institut Escola Agustí Barberà, Lo Pati i a Lira Ampostina.