El moviment veïnal transversal per una AP-7 gratuïta segueix aquest 2018 una lluita que va iniciar a finals de 2015 per aturar la sinistralitat de l’N-340, però també contra les mesures que el Ministeri de Foment va començar a aplicar al tram de les Terres de l’Ebre per millorar-ne la seguretat, com la construcció d’onze rotondes, limitació de velocitat a 80 quilòmetres per hora i prohibició d’avançaments en llargs trams amb 66 quilòmetres de línia contínua. “Volen que ningú circuli per aquí”, ha lamentat Navarro sobre les obres a la N-340. Una intenció que amagaria, segons el portaveu de la plataforma, que els conductors optessin –i paguessin-, per circular per l’AP-7.
En aquest sentit, Navarro considera que s’està rendint “pleitesía” a l’empresa concessionària del peatge, en comptes de fer realitat unes “infraestructures dignes” a la zona. El desviament del trànsit pesat per l’autopista amb bonificacions parcials, que segueix sense data d’aplicació, tampoc satisfà els activistes de l’N-340. El col·lectiu també s’oposa al possible impost conegut com la vinyeta, que veu com una privatització encoberta de la via pública.
Des d’aleshores, l’entitat ha dut a terme 177 talls de carretera, habitualment els dijous a la tarda i en diferents punts de la carretera nacional. Durant aquests mesos d’hivern les accions reivindicatives s’alternen a l’Ametlla de Mar i a Alcanar i es fan en dissabte perquè Interior els autoritza a tallar la via a quarts de quatre de la tarda.