Amposta projecta més de 17 quilòmetres de xarxa de carril bici

Un cop finalitzat el pla, hi haurà prop de 24 quilòmetres de xarxa de bici i més de 25 zones d’estacionament

Imatge recurs d'un carril bici. CEDIDA

Prop de 24 quilòmetres de xarxa de carril bici, més de 25 zones d’estacionament per a bicicletes i una campanya de foment de l’ús de la bicicleta. Són les principals credencials del “projecte ambiciós” que l’Ajuntament d’Amposta ha presentat per impulsar la mobilitat sostenible a la ciutat. “Tots els carrers del nucli urbà d’Amposta són, i amb això insistirem molt, vies d’ús compartit”, assenyala l’alcalde, Adam Tomàs, “i per tant, els vehicles a motor han de conviure i respectar les bicicletes, que han d’utilitzar també la calçada en aquells espais on no hi haja carril bici”. Amb tot, l’Ajuntament, a través de la regidoria de Governació i Serveis al Territori, ha projectat diferents zones que senyalitzarà específicament per a ús de bicicleta. “Actualment tenim pintats 5,1 quilòmetres de carril bici i 1,5 quilòmetres de vies de prioritat invertida (on els vianants i les bicicletes tenen prioritat per sobre dels vehicles a motor); un cop hàgim completat aquest pla, la xarxa de carril bici, amb diferents formats de senyalització, sumarà 24 quilòmetres”. “La voluntat és fer diferents circuits per circular en bici de forma segura, accessibles els accessos als col·legis i als serveis públics”, diu l’alcalde, tot insistint que malgrat s’habilitaran aquests 24 quilòmetres, els i les conductores hem de ser conscients que l’espai és compartit a tot el municipi”.

El projecte inclou diferents tipus de senyalitzacions per a l’ús de la bicicleta. Es projectaran 6,5 quilòmetres de carril bici, 3,8 quilòmetres de vies de prioritat invertida, 3,7 quilòmetres de vies de prioritat bicicletes i se senyalitzaran 3,1 d’ús compartit vehicles a motor i bicicletes. D’aquestes darreres, les que se senyalitzaran com a ús compartit seran artèries com el carrer Jaume Primer, l’avinguda de la Ràpita, l’avinguda Catalunya, el carrer Sant Josep, carrer del Grau, Buenos Aires Corsini i Jaume Primer. Pel que fa a carril bici, es pintaran carrers com l’Itàlia, l’avinguda Santa Bàrbara, el passeig del Riu, el carrer Cervantes o el Mestre Sunyer, entre d’altres, unes vies que serviran per unir els carrils ja senyalitzats. Pel que fa a la prioritat carril bici, se senyalitzaran els carrers Prim, Ramon Sales, Segon de Maig, Parra, Aparici Guijarro, Gran Capità i Escoles i el voltant del col·legi Consol Ferré.

A més de la senyalització, el pla també inclou la instal·lació de més de 25 zones d’aparcament de bicicleta. “Actualment hi ha molt poques zones d’aparcament i amb aquest pla ho reforçarem”, ha afegit l’alcalde, qui també ha assenyalat que el desenvolupament d’aquest pla anirà acompanyat d’una campanya de foment de l’ús de la bicicleta i també de conscienciació que l’espai és compartit.

L’increment dels carrils bici per propiciar la mobilitat sostenible és una de les actuacions incloses al Pla d’Acció Municipal 2019-2023. Aquest dijous al matí, l’equip de govern l’ha presentat als grups de l’oposició a la comissió informativa de Governació i Serveis al Territori.