Les candidatures d’Esquerra de Lleida i Alpicat volen una via verda que connecti els municipis i dinamitzi les Basses

També proposen fer una xarxa de carrils bici i promoure la mobilitat sostenible

0
139
Imatge cedida
Cosum Gencat MORAT (juny 2019) 728×90

Un grup de candidats i candidates de les llistes d’Esquerra a Lleida i Alpicat s’han trobat aquest dissabte al parc de les Basses després de sortir en bicicleta i patinet elèctric des dels respectius municipis. Amb aquest acte han volgut reivindicar la necessitat de fer una via verda que uneixi Lleida i Alpicat amb seguretat, una iniciativa que també permetria revitalitzar el parc.

El cap de llista de Lleida, Miquel Pueyo, ha explicat que podria ser l’embrió d’una xarxa de vies verdes que connectin Lleida amb els municipis més propers en què la mobilitat de persones és constant, ja sigui per feina o per lleure: “aquestes vies verdes podrien tenir un impacte positiu en el turisme, però també en la salut, la mobilitat sostenible, i amb maneres de desplaçar-se que no sempre tinguin a veure amb l’automòbil.”

A més, la via verda serviria per dinamitzar un espai, el de les Basses, que cal adequar: “És una pena que Lleida encara no hagi aconseguit un projecte viable per aquest espai. Nosaltres no ens decantem per operacions màgiques com la dels Barrufets en el seu moment, ens decantem per una adaptació i adequació del parc perquè pugui ser usat per la ciutadania i, un cop superada la moratòria establerta per la Generalitat, ens podríem plantejar si s’escau la implantació d’un càmping en aquesta zona.”

Altres propostes per a la Lleida connectada, propera i saludable que defensa la candidatura d’Esquerra són: disposar d’un potent carril bicicleta amb continuïtat i adequació del mateix en trama urbana i interurbana dels pobles veïns, obrir l’estació de ferrocarrils per Pardinyes, construir la nova estació de busos interurbans al costat de l’estació del tren, integrar dins l’ATM el taxi urbà per fer-lo més accessible, revisar el pla de mobilitat dels busos urbans, modular l’ús de la zona blava i destinar els ingressos que genera al transport públic, bonificar -a les ordenances fiscals- la creació d’aparcaments per a bicis en les zones comunes dels immobles, implementar en els tres polígons de Lleida la figura del gestor de mobilitat i instal·lar baixadors ferroviaris al polígon del Segre i a l’accés de l’Hospital Arnau de Vilanova, entre altres.

FER UN COMENTARI