Dimarts, 16 d'abril de 2024
És notícia

El Pallars Jussà estrena una campanya per combatre el despoblament comarcal

La iniciativa ofereix als més joves raons per quedar-se i desenvolupar la seva vida a la comarca

Un cartell publicitari de la campanya ‘Jo trio el Jussà. Una terra ON’ . (Vertical)

El Consell Comarcal del Pallars Jussà ha presentat la campanya ‘Jo trio el Jussà. Una terra ON’, per a la conscienciació i revalorització dels recursos endogens de la comarca com a fons de creació de treball. Per dur a terme la campanya, s’han entrevistat persones representatives del Jussà que estan relacionades amb el progrés, la modernització i el desenvolupament del territori per tal de donar a conèixer què s’hi està fent i què s’hi pot arribar a fer, fent valdre les fortaleses de la comarca. La campanya es comunicarà a través de les xarxes socials, entitats locals i en cartells publicitaris. La iniciativa ofereix als més joves raons per a quedar-se i desenvolupar-se dins de la comarca.

Amb aquesta iniciativa es vol donar a conèixer projectes emergents basats en la innovació o transformació del producte, el patrimoni natural, paisatgístic i històric, la qualitat de vida o tranquil·litat.

Els protagonistes de la campanya són reflex d’èxit basat en el creixement professional, l’arrelament a la terra i les oportunitats que ofereix el territori.

Aquesta campanya s’emmarca en una iniciativa que compta amb diverses accions, totes elles destinades a combatre el despoblament. Per dur-les a terme, s’han coordinat diferents àrees del consell comarcal com ara Joventut, Ateneus cooperatius i projectes singulars, serveis socials, projecte les 7 comarques o l’entitat Pallars Actiu juntament amb els tècnics del programa de reactivació econòmica finançat pel SOC.

El president del Consell Comarcal del Pallars Jussà, Josep Maria Mullol, considera un encert la temàtica d’aquestes accions, ja que aprofiten una de les oportunitats que la pandèmia ha posat en relleu, el retorn o la migració a rural per a la recerca de la qualitat de vida. Mullol ha ressaltat que aquestes accions formen part d’un projecte presentat als premis ACM (Associació Catalana de Municipis), aconseguint ser un dels tres ens locals de Catalunya premiats i amb la qual cosa han aconseguit el 33% del finançament total del projecte ‘Oportunitats per a les persones, impuls al territori’.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Comissen 3,5 milions d’euros en haixix a Tarragona

Notícia següent

Reus reitera amb fermesa el seu suport a l’acord del Prat

Notícies relacionades