En el transcurs d’una roda de premsa celebrada aquest matí a Reus, per a presentar el projecte definitiu de la nova estació ferroviària de Bellissens, Xavier Flores, a la pregunta d’un periodista de LA CIUTAT sobre si es podia perdre la inversió de més de 6M€ per a urbanitzar la N-340 a la zona de Llevant, s’ha mostrat sorprès per com l’ajuntament ha dut el tema i per haver filtrat a la premsa el seu descord amb el projecte, abans de parlar-ne amb ell.
Flores ha afirmat que el ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, va enviar una proposta a l’ajuntament, valorada en més de 8M€ -ha precisat- per a la reurbanització i ‘humanització’ de l’antiga N-340. Això s’emmarca, ha explicat Flores, en un projecte del ministeri que pretén retornar antics trams de travesses urbanes de vies de titularitat estatals, un cop en funcionament les variants corresponents, amb la novetat que l’Estat traspassa les vies als municipis un cop fetes les obres de reforma i pacificació.
TOC D’ATENCIÓ A L’AJUNTAMENT
Flores ha seguit afirmant que es va enviar la proposta per a aquesta via a l’Ajuntament de Tarragona, després d’anys de converses i negociacions, i n’esperaven un feedback. En comptes d’això l’ajuntament va filtrar a la premsa el seu desacord amb aquesta proposta. Flores ha reblat que ‘aquestes no són les maneres’ i ha contraposat l’actitud del consistori tarragoní amb l’acord i el diàleg fluid entre les administracions, que han culminat amb l’aprovació del projecte definitiu de l’estació de Bellissens. Conciliador, Flores ha declarat que el ministeri ho posarà tot de la seva part per a la consecució d’aquesta obra tan important per a Tarragona.
DENÚNCIA DE SANDRA RAMOS
Precisament ahir Sandra Ramos, la portaveu del Grup Socialista a l’ajuntament de Tarragona, va fer una roda de premsa denunciant aquesta situació i afirmant que Esquerra estava posant en perill aquesta inversió i va demanar al govern municipal responsabilitat amb els acords amb el ministeri, i que no se’n desdigués en el darrer moment.
Ramos va visaravisa que aquesta inversió està vinculada als fons Next Generation i que, per tant, s’hauria de començar a executar com més aviat millor. “Fa tres mesos que aquesta iniciativa està en un calaix, esperant només a la signatura de l’Ajuntament.