El Centre Cívic i Cultural de la Plana ha acollit aquest matí l’acte de presentació de la nova campanya informativa del servei de gestió dels residus municipals, neteja viària i de la platja i gestió també de la deixalleria de Vila-seca. En aquest acte el regidor de Serveis Generals, Seguretat i Civisme, Josep Toquero, s’ha reunit amb l’equip d’informadors i informadores d’aquesta campanya poc abans que s’iniciessin les primeres visites domiciliàries.
La campanya informativa sota la marca ‘Vila-neta’ vol donar a conèixer les millores que s’estan incorporant amb motiu del nou contracte del servei de neteja i recollida de residus, així com continuar sensibilitzant sobre el reciclatge i el comportament cívic que caracteritza la ciutadania de Vila-seca.
La principal acció de la campanya la protagonitzen els 11 informadors i informadores degudament identificats que aniran visitant porta a porta les llars del municipi fins el dissabte 1 d’abril. Les visites començaran pels domicilis de la Plana, després continuaran en el nucli de Vila-seca i finalitzaran a la Pineda. A més, s’ha creat un punt informatiu que anirà itinerant per diverses localitzacions del municipi i oferirà consells sobre neteja i residus, material per separar correctament i un joc participatiu a totes les persones que el visitin. El punt s’estrena en la plaça Sant Joan de la Plana aquest proper dissabte dia 25 a partir de les 11 del matí.
També s’han produït diverses peces informatives que recullen els missatges de la campanya: un tríptic amb les principals millores del servei, un díptic per a persones propietàries de animals de companyia, cartells per distribuir a porteries d’habitatges, un vídeo animat i publicacions específiques per a les xarxes socials municipals.
L’objectiu de la campanya és, segons el regidor Josep Toquero, «aconseguir més qualitat per a un servei millor». I destaca que «ho estem fent bé, però encara podem fer-ho millor gràcies al nou contracte del servei i a la col·laboració ciutadana». En efecte, a Vila-seca s’ha assolit el 53,2% de recollida selectiva de residus, dada que situa el municipi molt per sobre de la mitjana de Catalunya —que és del 46,6%— i alhora supera l’objectiu europeu del 50% pel 2020.
Cal recordar que el nou contracte va ser adjudicat a l’empresa Urbaser pels propers 10 anys, amb un cost anual de 4,36 milions d’euros. Entre les seves millores cal destacar l’increment de la freqüència de recollida dels residus domèstics i comercials a tot el municipi, la intensificació de la neteja dels carrers amb aigua, la instal·lació de noves minideixalleries als carrers i l’ampliació del servei de la deixalleria mòbil. El nou contracte també preveu la renovació de tota la flota de vehicles i maquinària per models més sostenibles, així com l’adequació de les instal·lacions de la deixalleria fixa.
La Policia Nacional ha fet efectiva l’expulsió de 13 persones estrangeres amb nombrosos antecedents policials i judicials, sobretot per delictes…
Un dels ferits en l'atropellament massiu a les portes del RCDE Stadium aquest dijous al vespre, abans del derbi entre…
L'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) ha resolt la convocatòria d'ajuts per a pal·liar la sequera a les conques del Siurana,…
Manresa tindrà tres nous espais amb nom de dona. El ple d’aquest mes de maig ha aprovat concedir el nom…
Els Bombers de la Generalitat treballen en l'extinció d'un incendi declarat en un habitatge d'un edifici al carrer Jaume I…
La ciutat de Lleida ha registrat 2.119 fets delictius entre gener i març, un 4,5% més que al primer trimestre…
Esta web utiliza cookies.