Les pernoctacions a Salou s’incrementen un 1,1% respecte l’any anterior

Entre l'1 de gener i el 15 d'octubre hi ha hagut 7,64 milions d'estances a la capital de la Costa Daurada

0
155
El president del Patronat de Turisme, Pere Granados, el gerent de l'entitat, Juan Carlos Capilla, i la cap de Promoció, Natàlia Bel. Foto: JC

El Patronat de Turisme de Salou ha valorat molt positivament la temporada turística d’aquest 2019. Entre l’1 de gener i el 15 d’octubre, la capital de la Costa Daurada va tenir 7.640.000 pernoctacions, el que suposa un increment de l’1,1% respecte a l’any anterior. L’alcalde i president del Patronat de Turisme, Pere Granados, ha volgut remarcar aquestes dades en un moment en què Turquia i països del nord d’Àfrica també estan fent una forta aposta pel turisme.

El principal mercat turístic ha estat l’espanyol amb 2,8 milions d’estances, incrementant-se un 8,9% respecte a 2019. Aquesta pujada ha compensat la davallada del 6,1% que ha patit el turisme britànic, que és el segon mercat principal amb 1,4 milions de pernoctacions. La fallida de Thomas Cook ha estat un dels motius principals d’aquesta baixada, però Granados no es mostra preocupat de cara al futur perquè “el mercat es regula tot i si ells no porten gent, ho farà la competència”. A més, l’alcalde ha apuntat que Jet2 començarà a operar a l’Aeroport de Reus a l’abril, cosa que permetrà desestacionalitzar l’arribada de turistes.

Després d’Espanya i Gran Bretanya com els mercats principals, el nombre més gran de turistes provenen de Rússia, França, Irlanda i els Països Baixos. Així mateix, cal destacar l’important creixement que han patit mercats sense una gran tradició turística al municipi com Portugal, amb un 33%, o els Estats Units i el Canadà, amb prop d’un 40%.

“És important la diversificació dels mercats perquè aporta fortalesa i es minva el risc de davallades”, ha dit el gerent del Patronat de Turisme, Juan Carlos Capilla. En aquest sentit, s’intentarà ampliar mercats a Escandinàvia i als països bàltics, especialment a Estònia, aprofitant que l’estonià Ott Tänak es va proclamar campió del Mundial de Ral·lis a Salou fa unes setmanes.

Pere Granados ha explicat que l’objectiu per aquest mandat és aplicar un pla estratègic de turisme i un pla de turisme intel·ligent per tal de convertir Salou en una destinació turística sostenible. A més, també es vol desestacionalitzar el turisme, fent especial èmfasi al període que va des de Setmana Santa fins a final de juny. En aquest sentit, l’alcalde ha destacat la important oferta gastronòmica del municipi, que compta amb la recomanació de tres restaurants a la Guia Michelin. D’altra banda, es potenciarà el turisme esportiu, augmentant l’oferta de modalitats esportives i amb una zona d’aigües obertes senyalitzada per a la pràctica del triatló.

FER UN COMENTARI