El Grup Municipal de Vila-seca en Comú ha anunicat que presentarà una moció per demanar a l’equip de govern que faci els tràmits pertinents per sol·licitar a la Generalitat els ajuts per instal·lar estacions d’accés públic de recàrrega ràpida, amb una potència elèctrica de 50kW en corrent continu (DC) i de 43kW en corrent altern (AC), per a vehicles elèctrics previstos a la convocatòria per al 2018 per a la concessió de subvencions per a la instal·lació d’infraestructures de recàrrega per al vehicle elèctric en el marc del Pla d’Acció per al desplegament d’infraestructures de recàrrega per als vehicles elèctrics a Catalunya.
La convocatòria està adreçada als ajuntaments i a corporacions municipals i forma part del Pla estratègic pel desplegament d'infraestructura de recàrrega ràpida pel vehicle elèctric a Catalunya 2016-2019 (PIRVEC). L’objectiu del pla és que l’any 2020 es garanteixi la recàrrega de la bateria en menys de 30 minuts a emplaçaments separats per un màxim de 40 quilòmetres.
El municipi de Vila-seca disposa actualment de dos punts de recàrrega de vehicles elèctrics
de titularitat pública. Un al passeig marítim del nucli residencial de la Pineda i un altre a l’aparcament soterrani del Centre d’Atenció Primària.
Des de Vila-seca en Comú asseguren que el punt de recàrrega de l’aparcament soterrani del Centre d’Atenció Primària és totalment “ineficient” atès que “requereix entrar i pagar l’aparcament, és de recàrrega lenta, i cal localitzar al conserge per iniciar la càrrega i no sempre es troba a les instal·lacions municipals”. A més, asseguren que incompleix la disposició transitòria 4 de la Llei 16/2017 donat que la normativa indica que els punts de recàrrega públics s’han de poder desbloquejar “per qualsevol usuari de vehicle elèctric sense que s’hagi de donar d’alta prèviament de cap servei ni sense que es requereixi la intervenció de terceres persones”.
Pel que fa al punt de recàrrega del passeig Marítim de la Pineda els comuns manifesten que, tot i que funciona prou bé, no és de càrrega ràpida i, per tant, tampoc pot formar part del pla estratègic pel desplegament d’infraestructura de recàrrega ràpida pel vehicle elèctric a Catalunya 2016-2019.