Divendres, 29 de març de 2024
És notícia

Sabaté defensarà la no desarticulació de l’actual línia ferroviària del Camp de Tarragona

El subdelegat del govern espanyol a Tarragona també traslladarà les peticions de Trens Dignes perquè la nova R-16 connecti amb l'aeroport del Prat

El subdelegat del govern espanyol a Tarragona, Joan Sabaté, ha recollit, aquest dijous, les propostes de la plataforma Trens Dignes perquè la posada en marxa del nou tram ferroviari del Corredor Mediterrani no desarticuli la connectivitat interna del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre. Per una banda, s’ha compromès a defensar davant Adif i Renfe que no es desmantelli l’actual línia de la costa quan entri en funcionament la nova variant entre Vandellòs i Tarragona. També demanarà que l’R-16 i l’R-15 estiguin connectades amb els aeroports del Prat i Reus i garanteixin la intermodalitat entre elles al Camp de Tarragona. Sabaté ha assegurat a la plataforma que els inversions de manteniment i adequació de l’R-15 estan garantides per blindar-la d’un futur desmantellament.

(L’actual notícia rectifica les declaracions del subdelegat del govern espanyol respecte al desmantellament de la línia de costa de l’R-16 que quedarà en desús amb el nou Corredor del Mediterrani)

El subdelegat de govern espanyol a Tarragona, Joan Sabaté, s’ha reunit amb representants de la plataforma Trens Dignes Terres de l’Ebre i els Amics del Ferrocarril de Móra la Nova. Josep Casadó i Wifredo Miró, portaveus de la plataforma, han traslladat a Sabaté les demandes sobre el futur de l’R-15 i l’R-16. Sabaté ha assegurat que l’R-15 compta amb un pla de millora que li garantirà l’adequació a llarg termini per blindar-la i no pugui acabar sent desmantellada.

“L’objectiu sempre és de millorar la connectivitat i la comunicació de les Terres de l’Ebre, igual que en la línia R-15 per millorar les opcions de futur. Compartim la voluntat d’avançar i no retrocedir i estic d’acord que cal no desmantellar sinó implementar millores que permetin aquesta connectivitat”, ha defensat el subdelegat.

Com ha apuntat el subdelegat, pel que fa a l’R-16 Adif encara no ha concretat quan es posarà en marxa la nova variant. De moment es fan les proves de seguretat per obtenir la certificació. Miró ha destacat que aquest és un moment “fonamental i cabdal” per establir uns serveis i unes interconnexions que no deixin aïllats municipis del territori com Ulldecona, al Montsià. La plataforma ha advertit que seguirà insistint a les administracions competents perquè es tingui en compte les necessitats de les persones i el territori. “Que no facin política de campanar”, ha dit el portaveu de la plataforma.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La Paeria es compromet a rebutjar els desnonaments de famílies vulnerables sense una alternativa habitacional

Notícia següent

Arrenca a Lleida el Cucalòcum

Notícies relacionades