El subdelegat del govern espanyol a Tarragona, Joan Sabaté, ha recollit, aquest dijous, les propostes de la plataforma Trens Dignes perquè la posada en marxa del nou tram ferroviari del Corredor Mediterrani no desarticuli la connectivitat interna del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre. Per una banda, s’ha compromès a defensar davant Adif i Renfe que no es desmantelli l’actual línia de la costa quan entri en funcionament la nova variant entre Vandellòs i Tarragona. També demanarà que l’R-16 i l’R-15 estiguin connectades amb els aeroports del Prat i Reus i garanteixin la intermodalitat entre elles al Camp de Tarragona. Sabaté ha assegurat a la plataforma que els inversions de manteniment i adequació de l’R-15 estan garantides per blindar-la d’un futur desmantellament.
El subdelegat de govern espanyol a Tarragona, Joan Sabaté, s’ha reunit amb representants de la plataforma Trens Dignes Terres de l’Ebre i els Amics del Ferrocarril de Móra la Nova. Josep Casadó i Wifredo Miró, portaveus de la plataforma, han traslladat a Sabaté les demandes sobre el futur de l’R-15 i l’R-16. Sabaté ha assegurat que l’R-15 compta amb un pla de millora que li garantirà l’adequació a llarg termini per blindar-la i no pugui acabar sent desmantellada.
Com ha apuntat el subdelegat, pel que fa a l’R-16 Adif encara no ha concretat quan es posarà en marxa la nova variant. De moment es fan les proves de seguretat per obtenir la certificació. Miró ha destacat que aquest és un moment “fonamental i cabdal” per establir uns serveis i unes interconnexions que no deixin aïllats municipis del territori com Ulldecona, al Montsià. La plataforma ha advertit que seguirà insistint a les administracions competents perquè es tingui en compte les necessitats de les persones i el territori. “Que no facin política de campanar”, ha dit el portaveu de la plataforma.