Divendres, 29 de març de 2024
És notícia

Marc Espasa: “Hard Rock serà una oportunitat pel sector turístic i per tota la població”

Acaba de ser nomenat nou gerent del Patronat de Turisme de Salou. Com afronta aquesta nova etapa?

Amb molt d’entusiasme, que és el motor de qualsevol iniciativa. Per una altra banda, també amb molta responsabilitat i conscient de l’oportunitat i del programa general que es presenta de forma immediata i a curt i mitjà termini.

Què el va fer acceptar la proposta per assolir el càrrec?

Sens dubte va ser el projecte. He tingut la sort de treballar en moltes grans iniciatives professionals al llarg de la meva vida i sempre ha sigut el projecte el que m’ha fet decidir. Les perspectives que hi ha a curt i mitjà termini, la visió que hi ha sobre el sector a escala municipal, com enfocar-ho i també l’equip que hi ha al darrere han fet que em decantés per la posició. Per sobre de qualsevol altra condició, el tema del projecte per mi sempre ha sigut la cosa fonamental a l’hora de triar professionalment.

Què creu que pot aportar vostè al Patronat de Turisme?

Al final el meu perfil professional és molt polièdric. Per una banda la meva formació en publicitat i relacions públiques crec que s’ajusta molt bé a les necessitats que hi ha avui dia d’un reajustament i posicionament de la marca Salou i com es vol enfocar. També tinc el coneixement de l’administració per la meva etapa anterior a l’Ajuntament, el que pot aportar certa agilitat pels processos interns, ja que al final ens trobem a l’administració i hem de saber gestionar aquesta part de la feina.

La meva formació més recent dins l’àmbit cultural en la Fundació Mas Miró ha estat una experiència en la gestió del màrqueting d’un producte cultural de primer nivell amb vocació local, nacional i internacional que també m’ha dotat d’una experiència que crec que és molt interessant per poder aplicar aquí. Per últim, potser el meu vincle amb la part educativa i pedagògica a la Universitat Rovira i Virgili també m’aporta una visió analítica i un contacte amb els estudiants que pot ser molt productiu el meu vessant professional.

L’objectiu és convertir Salou en una destinació turística intel·ligent, responsable i sostenible.

Més que l’objectiu és l’estratègia que ens portarà a assolir diversos objectius. Ha de ser el camí que ens ha d’emmarcar en aquests valors que són pioners en el món del turisme, que segur que s’acabaran establint com a valors fonamentals en qualsevol producte turístic i en qualsevol destinació turística i que Salou, com ja ha liderat en altres etapes de la seva història, ara lidera aquest nou posicionament amb aquests valors de sostenibilitat, responsabilitat i de destinació intel·ligent.

Com es treballarà per aconseguir-ho?

Igual que es treballa qualsevol nova iniciativa o nou posicionament, amb l’acompanyament i la tutela dels diferents organismes capacitats per fer-ho i que han treballat conjuntament amb el departament de Turisme i també amb totes les àrees de l’Ajuntament per tal d’establir una sèrie de pilars en els quals es treballarà i una sèrie de criteris que s’han de seguir. Per saber el punt en què ens trobàvem, primer s’ha fet una diagnosi inicial molt acurada per part de tots els agents implicats, no només de Turisme.

Des de Turisme s’encapçala, però s’entén que l’afectació turística i d’aquest nou posicionament afecta transversalment a tot l’Ajuntament. Després de la diagnosi s’han establert uns objectius ambiciosos i s’ha marcat el punt on volem arribar. En funció d’això, s’ha establert una estratègia en diferents passes que s’estan treballant. El projecte abasta molt i no voldria entrar de forma concreta perquè me’n deixaria alguna. Anirem fent i presentant els assoliments dels diversos objectius que es van marcant.

Un altre dels reptes és aconseguir la desestacionalització del turisme.

De fet, sempre ha estat un dels grans reptes de Salou i de qualsevol destinació turística similar. Avui dia els reptes i les oportunitats que es brinden a curt i mitjà termini estan molt bé perquè ens ajuden fonamentalment en aquest aspecte. En l’àmbit laboral, som un municipi i una zona molt al sector turístic i contra més puguem enfortir a escala temporal aquestes dinàmiques, més en sortirem beneficiats tots a la vegada.

En la seva presentació va parlar de crear nous productes i experiències. Ens pot avançar algunes d’aquestes idees que tenen al cap?

Amb pocs dies de trajectòria seria agosarat per part meva començar a concretar. Hi estem treballant dels del primer minut i aniran arribant. El que si puc avançar és que tot es fonamenta tot en els recursos que avui tenim com a destinació, que són molt potents en recursos naturals, paisatgístics o culturals. També en recursos que venen de l’empresa privada, ja que tenim un sector privat molt preparat en l’àmbit turístic. Es basarà en la forma en com plantegem els recursos que tenim disponibles avui dia per fer noves experiències o productes turístics que ens obrin noves portes.

Pel que fa a la promoció, es buscaran nous mercats?

El tema dels nous mercats és important, sempre el tenim allà i s’ha d’anar estudiant com evoluciona tot per veure quins són els mercats potencials als quals arribar. Tot i això donem molta importància a la consolidació de mercats actuals amb els quals s’ha treballat històricament, que segueixen tenint un gran atractiu i un gran potencial i que els hem de fiançar. Un cop estiguin consolidats, anirem construint i detectant nous nínxols de mercat per poder treballar-hi, pel que fa a nous mercats i pel que fa a nous segments que ens portaran a assolir la desestacionalització o altres objectius que ens anem plantejant.

Per acabar, com influirà la construcció del Hard Rock en el turisme salouenc?

Evidentment implicarà una transformació a nivell turístic. Però com ja he dit abans, el turisme és un eix transversal i també serà una transformació a nivell de municipi. Així ha sigut històricament. Jo sóc de Salou i he viscut de prop la transformació i el que va significar l’arribada de Port Aventura, que es podria assimilar a l’entrada de Hard Rock. Ens obre noves possibilitats perquè obre un nou mercat en un sector que ja s’havia treballat com el de l’oci però que encara podrem consolidar molt més. També obrirà nous mercats atrets per aquesta nova oferta de primer nivell. Serà una oportunitat pel sector turístic i per tota la població en general.

Total
0
Shares
Notícia anterior

Tarragona suspèn tots els actes de Setmana Santa

Notícia següent

La Paeria impulsa la Xarxa de Solidaritat de Lleida per unificar i coordinar el voluntariat a la ciutat

Notícies relacionades