Les oficines d’informació del Patronat de Turisme de Salou atenen més de 300 consultes diàries els mesos d’estiu

La seu central es troba ubicada a la planta baixa del Xalet Torremar. En una illeta molt cèntrica de la plaça Europa hi ha l’altra; ambdues pertanyen a la Xarxa d’Oficines de Turisme de Catalunya

0
197
Pere Granados en una de les oficines del Patronat de Turisme de Salou. Foto: Cedida

Les dues oficines d’informació del Patronat de Turisme de Salou atenen més de 300 consultes diàries durant els mesos forts de la temporada turística, juliol i agost. Aquest matí l’alcalde de Salou, Pere Granados, acompanyat del gerent del Patronat de Turisme de Salou, Juan Carlos Capilla, i de la cap del servei, Noemí Villarroya, ha visitat la delegació de plaça Europa, on ha conversat amb tres informadores que atenen les peticions del públic, majoritàriament, turistes.

Segons dades de 2018, el nombre de persones que van visitar les dues oficines va ser de 97.498. Pel Xalet Torremar, al Passeig Jaume I, oberta al públic tot l’any, n’hi van passar 41.237, mentre que a la de la plaça Europa (oberta al públic des del dia 1 d’abril fins el 28 d’octubre), hi van efectuar consultes 56.261 persones.

Pel que fa al nombre de peticions registrades ateses a les dues oficines, cal dir que foren 41.934, dividides en 18.685 al Xalet Torremar i 23.249 a Plaça Europa.

Sobre el perfil del visitant, destaca, majoritàriament, la parella (36,9%); la família (36,7%); persones individuals (20,2%); grup (5,7%) i guia turístic (0,5%).

La procedència de les persones que demanen informació a les oficines de turisme és, en un 41,8%, de l’Estat espanyol, i estrangers, en un 58,2%. Desglossat, tenim un 4,8% d’àmbit local; un 8,5% de Catalunya; un 28,5% de la resta de l’Estat i un 58,2% de l’estranger.

Dins de Catalunya, la província que pregunta més és Barcelona, en un 59,4%. En segon lloc quedaria Girona (15,6%); Lleida (14,5%) i finalment, Tarragona, un 10,5%.

De la resta de d’Estat, les consultes provenen, majoritàriament, de: País Basc (26,6%); Aragó (19,2%); i Madrid, en tercer lloc, amb el 16, 3%. Segueixen Andalusia, Comunitat Valenciana, La Rioja, Astúries, Navarra, Castella i Lleó, Galícia, Castella la Manxa, Canàries, Cantàbria, Illes Balears, Múrcia, Extremadura, Ceuta i Melilla.

Sobre consultes procedents de turistes estrangers, els que més pregunten són els francesos (48,9%) i els britànics (24,1%). Els segueixen, a molta distància, els ciutadans procedents de Rússia, Holanda, Alemanya, Irlanda, Bèlgica, Itàlia, Portugal, Estats Units, Suïssa i Canadà.

A les oficines d’informació turística de Salou les consultes més comunes són relatives a plànols, ubicacions i situacions (28,3%). En segon lloc, trobem les excursions (19,9%); activitats i festes (12,7%); i transports (9,5%). Les següents qüestions que desperten interès són les activitats lúdiques, les fonts, PortAventura, el Trenet Turístic, els mercats, els serveis, els comerços, l’allotjament i els restaurants.

Pel que fa a consultes telefòniques, les oficines de Turisme de Salou van rebre, de gener a octubre de 2018, 1.667 trucades on es demanava informació, 296 de les quals van ser realitzades des de l’estranger, i 1.371 des de l’Estat espanyol. Aquestes consultes es responen directament per telèfon o si la persona interessada així ho sol·licitat, es responen per escrit (carta, email o fax).

De la informació sol·licitada per telèfon, i amb dades de 2018,  el 20,8% és relativa a localitzacions; el 14,9% és sobre activitats i festes; el 10,2% pertany a transports, i segueixen: allotjament, excursions, activitats lúdiques, serveis, fonts, trenet turístic, PortAventura, mercats, comerços i restaurants.

Respecte a trameses de correu, cal dir que durant l’any 2018 es van rebre 550 sol·licituds d’informació per escrit, 7 de les quals van ser per carta i 543 per correu electrònic.

I les sol·licituds d’informació enviades van ser 632, per escrit; 154 de les quals foren per carta (enviament de fulletons), i 478 per correu electrònic.

A les oficines d’informació del Patronat de Turisme hi treballen 10 persones de cara al públic i totes elles dominen quatre idiomes principals: català, castellà, anglès i francès.

Segons ha manifestat l’alcalde de Salou, Pere Granados, “estem molt contents del volum de persones i consultes que rep nostre servei d’atenció al visitant. Pensem que el turista confia en la informació que li donem nosaltres per tal que la seva estada sigui positiva i enriquidora. Gràcies als informadors turístics, que tenen uns bons perfils i unes bones qualitats com a relacions públiques, els viatgers se senten orientats i podem aconsellar-los a l’hora d’escollir experiències gastronòmiques, excursions, temes lúdics, culturals i productes turístics, en general”.

FER UN COMENTARI