Divendres, 19 d'abril de 2024
És notícia

Salou aposta per activar mesures que mantinguin el teixit empresarial i els llocs de treball, i impulsar sistemes de protecció social

Avatar photo

L'alcalde, Pere Granados, diu que el govern adaptarà els recursos del pressupost municipal a atendre les necessitats creades per l'emergència social i econòmica.

En una reunió mantinguda amb empresaris i representants d’entitats turístiques, l’alcalde de Salou, Pere Granados, acompanyat del gerent i altres tècnics del Patronat de Turisme, ha presentat el seguit de propostes i mesures que l’Aliança de Municipis Turístics de Sol i Platja (AMT) va presentar i lliurar a la Ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto.

L’alcalde els va dir que davant la crisi socioeconòmica provocada pel Coronavirus “des de l’administració local estem disposats a donar suport i ajudar perquè es mantingui el teixit empresarial de Salou en tot allò que sigui possible, per evitar també la destrucció de llocs de treball”. En aquest sentit l’alcalde afegia que “s’insta a les administracions superiors competents per tal que atenguin les demandes i necessitats dels diversos sectors econòmics i sectors de la societat, davant aquesta situació d’emergència que ens afecta a tots”.

El Pla presentat consta de 7 àrees on es recullen mesures i accions a planificar i desenvolupar per part del govern de l’Estat, en col·laboració amb les altres administracions, mitjançant la creació d’un Pla Especial de Protecció del Sector Turístic.

Al respecte l’alcalde deia que “es requereix la implicació i la col·laboració de totes les administracions, sectors públic i privat, agents socials, sindicats i patronals, perquè s’estableixen mesures de caire fiscal, laborals i financer” per a la reactivació de l’economia turística”.

El pla presentat al Ministeri, que també serà presentat a la Generalitat, fa especial esment a una pròrroga dels ERTES amb bonificació de quotes a la seguretat social; protecció pels treballadors i autònoms discontinus del sector turístic; a generar incentius fiscals dirigits a les empreses i autònoms per mantenir els llocs de treball; la creació d’un pla específic que contengui mesures d’exempció, bonificació i ajornament de tota classe d’impostos i pagaments per evitar acudir al prèstec; i sobretot que l’Estat permeti l’ús de la totalitat del superàvit del 2019 sense limitacions i el romanent acumulat en els darrers anys per tal de fer front a qualsevol despesa o inversió necessària en la situació actual, com ara plans d’ocupació, promoció, suport a les petites i mitjanes empreses, als autònoms i sector turístic en general.

Restructurar el pressupost per adaptar-lo a les emergències sanitària, económica i social.
L’alcalde també manifestava la decisió presa del govern de reestructurar els pressupost municipal segons les necessitats derivades de la crisis de tal forma que “es creii un fons de contingència on es prioritzi destinar els recursos a atendre l’emergència social i econòmica, i a donar suport i solució a aquells aspectes que afectin a la vida de les persones i a la supervivència del nostre teixit econòmic”.

Garantir una destinació segura

Per altra banda, l’alcalde manifestava la necessitat de “garantir una destinació segura”, i afegia que “plegats hem de treballar en aquesta línia de poder garantir la seguretat i la salud de les persones a la nostra destinació i instal·lacions, si bé de moment podem assegurar que des de l’Ajuntament ens hem esforçat molt en controlar aquelles situacions de risc que comportessin cadenes de transmissió, i el resultat és que avui Salou és una destinació segura que té un index de contagis per sota de la mitjana de la provincia i de Catalunya”.

A la reunió hi han assistit, entre d’altres, el president de la Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la província de Tarragona (FEHT), Eduard Farriol; David Batalla, secretari de la FEHT i vicepresident de l’Associació Hotelera Salou-Cambrils-La Pineda; Òscar Pitarch, representant de PortAventura World; Quim Cristià, vicepresident de l’Associació d’Apartaments Turístics de la Costa Daurada i Terres de l’Ebre; José Luis Túnez, president de l’Associació d’Agències de Viatge receptives de la Costa Daurada; i Xavier Blasi, representant de l’Associació de Càmpings Costa Daurada i Terres de l’Ebre.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Es torna a activar el pagament de la zona blava a Amposta

Notícia següent

Reunions de l’IMO i sindicats per trobar sinergies i col·laborar davant la crisi de la covid-19

Notícies relacionades