Salou, Cambrils i Vila-seca també exigiran a Foment les millores ferroviàries

Avatar photo

Tarragona i Reus ja van signar l'acord ferroviari al qual s'han adherit ara aquests municipis, que han destacat el desmantellament de les vies entre Cambrils i Salou

Salou, Cambrils i Vila-seca s’han adherit aquest dijous, 19 d’abril, a l’acord territorial per l’impuls ferroviari que fa una setmana signaven els alcaldes de Reus i Tarragona. L’entesa entre els cinc municipis, de moment, es concreta en aquest “consens” per continuar treballant conjuntament en els objectius comuns, com també per donar suport a cadascun dels municipis en les seves necessitats concretes. Actualment, es tracta d’una proposta que recull diferents punts de millora, tot i que encara no s’han previst terminis d’execució en la majoria de casos, com tampoc s’ha concretat el cost de cadascun dels projectes que preveu l’acord, ni la seva totalitat, que “al seu dia es va estimar en 600 MEUR“, segons ha apuntat el secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font. Els punts, bàsicament, són els mateixos que es van exposar durant la signatura de l’acord entre Tarragona i Reus, encara que aquesta vegada, cada municipi ha concretat les seves necessitats, entre les quals cal destacar -conjuntament- el ‘Tren-tram’ que connectaria Salou i Cambrils amb Reus i Tarragona.

Tot i això, es preveu que la doble via entre Vandellòs i Tarragona entri en servei aquest mateix any, fet que hauria de permetre una millora de les infraestructures actuals al Camp de Tarragona i impulsar altres que permetin una connexió més fluida. Com a punts forts, Font ha destacat “la reducció del temps entre Tarragona i Barcelona”, així com “relligar millor amb el Penedès”. En aquest sentit, Ballesteros ha recalcat la importància del Tren-tram per connectar amb el Baix Penedès i evitar que aquests passatgers posin cada vegada més “la seva mirada en Barcelona”.

El tren-tram depèn del desmantellament de les vies

Però, el pas previ a la implementació del tren-tram és el desmantellament de les vies entre Cambrils i Salou/Port Aventura que “és competència de Foment”, ha apuntat l’alcalde de Salou, Pere Granados. “Sempre hem mantingut que el tren-tram és una necessitat”, ha recordat el batlle, i ha afegit que “millor connexió que aquesta, no tindrem mai”. L’alcaldessa de Cambrils, ha subscrit les paraules de Granados fent especial menció del desmantellament de les vies. Ricard Font, per la seva banda, ha explicat que hi hauria tres processos paral·lels: “el desmantellament de les vies, el pla especial d’integració i la disposició dels sistema ferroviari”.

Reducció del temps dels trajectes

“Posar nous serveis ràpids entre Reus, Tarragona i Barcelona” és una altra de les prioritats a nivell de serveis, segons ha apuntat Font. Hi haurà 4 trens diaris de l’R16 per la línia d’alta velocitat de manera que es podrà arribar de Cambrils a Barcelona en 52 minuts. Entre Tarragona i Barcelona hi haurà dos trens més del servei convencional, com també es reduirà la connexió entre Reus i Barcelona en 38 minuts.

L’estació intermodal també reduirà els trajectes

L’alcalde de Vila-seca, Josep Poblet, per la seva banda, ha destacat la nova connexió entre Vila-seca i Perafort que situa el seu municipi “al bell mig”, la qual cosa suposa “certs avantatges” com “connectar amb tota la xarxa, l’increment de serveis i la reducció de temps”.

Així mateix, l’execució de l’Estació Intermodal, projectada des de l’any 2009 però aturada des de llavors, també afavoriria una reducció dels trajectes fins a Barcelona, en uns 50 minuts de Tarragona a Barcelona, i poc més d’una hora des de Reus. A curt termini, però, també cal impulsar millores en el servei de bus per a l’accés a l’aeroport -i posteriorment a l’estació intermodal- i l’estació del Camp de Tarragona.

Igualment, Ballesteros ha tornat a destacar la importància de la línia interior de mercaderies, aprofitant trams de la línia Reus-Roda, juntament amb les variants de Roda, Reus i Vila-seca, i el nou accés al port.

Un acord “necessari” i “no histèric”

Els alcaldes de Tarragona i Reus, que ja van signar l’acord bilateral per l’impuls ferroviari el passat 11 abril, han tornat a reiterar la importància d’aquest consens. Durant la seva intervenció, l’alcalde de Reus, Carles Pellicer, ha destacat que “aquest no és només un acord històric, és un acord necessari per garantir el progrés de la ciutadania”, tot posant l’accent en el treball conjunt dels cinc municipis. Ballesteros ha subscrit les paraules de Pellicer i ha afegit que, a més, “no és un acord histèric”, perquè no s’ha fet amb presses, sinó atenent “la realitat metropolitana del Camp de Tarragona”. Per això, Ballesteros ha manifestat que “Tarragona no renuncia a cap servei” i s’exigeixen tots perquè permetrà “una millora en la qualitat de vida de les persones que els utilitzen”.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Obre Mas Miró a Mont-roig del Camp, origen de l’univers mironià

Notícia següent

La Festa de l’Arbre de Tàrrega commemorarà els 125 anys de l’arribada de l’aigua de boca a través del Canal d’Urgell

Notícies relacionades