L’Ajuntament de Tarragona aposta perquè la Part Alta sigui zona de vianants

L’Illa Corsini també serà una de les altres àrees de Tarragona que s’acabarà convertint en zona peatonal

1302

Aquest 2018 serà la data d’una fita destacada: la peatonalització de la Part Alta, però també l’Illa Corsini i els entorns del Mercat Central. Durant l’última Junta de Portaveus es va aprovar la creació de dues comissions de treball amb l’objectiu de vetar l’accés de vehicles i convertir aquestes zones de la ciutat en àrees adreçades només per a vianants.

En el cas de l’aposta de l’Ajuntament per convertir la Part Alta en una zona de vianants, s’ha creat una comissió que posarà sobre la taula aquest projecte i estudiar-lo i on hi formaran part tots els grups de l’oposició i diverses associacions de veïns i persones implicades per “treballar tots amb unanimitat i amb ple consens”, segons afirma Josep Acero, conseller de Mobilitat i Accessibilitat a l’Ajuntament de Tarragona , reiterant que “no es vol fer res per imposició”, segons explica el conseller.

Acero també confirma que tot i la conversió de la Part Alta en ús exclusiu per a vianants, es mantindran els horaris de càrrega i descarrega de vehicles, i l’entrada i sortida de vehicles d’emergència, protecció civil i minusvàlids que podran “entrar sempre, això no té horari”, afirma Acero. Hi ha dues fases: la primera, que correspon a peatonalitzar la Part Alta però que només puguin entrar residents. En aquests moments i segons el conseller de Mobilitat, aquesta primera fase es realitzaria a partir del mes de febrer i que es faci durant l’estiu perquè és l’època que no hi ha curs escolar i que així “es podria filtrar molt bé el nombre de cotxes i realitzar així una prova pilot a fons”, segons Acero.

 Un pic hi hagi els dos aparcaments exteriors consolidats, es passarà a la segona fase i que consistirà en peatonalitzar-la completament. Això no obstant, Acero també confessa que el tema més delicat i que s’ha de tractar més a fons és el del col·legi Lestonnac i que es reuniran amb els directors i AMPA per buscar-ne una solució conjunta “una seria si els pares i mares podrien accedir-hi en unes hores determinades per poder deixar els nens i marxar” o bé “establir una àrea al Passeig Sant Antoni perquè puguin deixar els nens i que personal del col·legi els vagi a recollir”, tot i que aquestes propostes encara s’han d’acabar d’estudiar i de concretar. Això sí, l’objectiu primordial i final serà que tota la Part Alta sigui zona exclusiva de vianants l’any vinent.

Acero ressalta com altres ciutats europees i espanyoles -com el cas de Toledo i Còrdova- tenen el casc antic vetat a l’accés de vehicles i que “un casc antic com el de Tarragona, hem de treballar al cent per cent tots plegats perquè sigui peatonal”, explica.

En l’actualitat, s’estan negociant dos aparcaments dissuasoris molt a prop de la Part Alta i que “anirien en paral·lel amb la peatonalització”, segons Acero. Segons el conseller, a la Part Alta hi ha una cinquantena de places ocupades per a residents i es miraria de facilitar un aparcament a un preu especial.

FER UN COMENTARI