Solidaritat, música i comerç s’uniexen en el Nadal de Tarragona

Avatar photo

Fins al pròxim 6 de gener, els tarragonins i vistants podran gaudir de més de 140 activitats repartides per tota la ciutat en el marc d'aquesta campanya

La campanya de Nadal a Tarragona engega motors i tindrà la seva gran festa d’inauguració aquest divendres, 30 de novembre, a partir de les 19:30 h, amb l’encesa de l’enllumenat. Una campanya més unificada que mai, segons la consellera de Comerç, Elvira Ferrando, que ha assegurat que cada cop més establiments comercials participen d’aquesta. Però, no només destaca el caire comercial de la iniciativa, sinó també el solidari. Enguany, el cartell promocional l’han creat diverses persones amb diversitat funcional de la Fundació Topromi. Des d’aquest mateix dimecres, 28 de novembre -amb alguns actes previs- i fins al pròxim 6 de gener, els tarragonins i visitants podran gaudir de més de 140 actes repartits per tota la ciutat -tant als barris com al centre- i en els quals també tindrà un paper destacat la música.

S’apropa el Nadal i de la mà d’aquest arriben més d’un centenar d’activitats amb l’objectiu de dinamitzar la ciutat i promoure aquest ambient nadalenc. Sota el lema ‘Tarragona, un Nadal per compartir’ s’enceta la campanya de Nadal que, de nou, tindrà la música com a eix “diferenciador”. Durant més d’un mes, es podrà escoltar música en viu als carrers tarragonins, cant de nadales i tot un seguit de concerts repartits en diverses ubicacions de la ciutat en el marc del ‘Nadals Musicals’. A més, la solidaritat és un altre eix principal de la campanya nadalenca a Tarragona. En aquest cas, s’ha comptat amb la col·laboració de la cooperativa ‘El Far’ que, de la mà de la Fundació Topromi, busca posar en valor les persones amb diversitat funcional. El cartell d’aquest any, de fet, ha estat elaborat per diverses persones amb diversitat funcional. La representant d’El Far, Cristina Rodríguez ha destacat les capacitats d’aquestes persones i la voluntat perquè el seu treball -en aquest cas, el cartell- “es pugui veure com una feina igualment professional”.

140 comerços participen de la Campanya de Nadal

El comerç també adquireix un paper protagonista en aquesta campanya, durant la qual s’intenta potenciar el comerç local i a peu de carrer. Enguany, són 140 comerços aproximadament el que s’han adherit a la iniciativa i que compartiran diferents activitats, com la gran gimcana dels aparadors. Ferrando ha volgut destacar la participació de “totes les entitats comercials de la ciutat” i ha afegit que “el comerç de Tarragona és potent, dinamitzador i unit”. En aquest sentit, la consellera de Comerç ha detallat que, “a diferència de l’opinió de moltes persones”, el comerç de Tarragona és “viu” i “per primer any, Tarragona és la ciutat que més ha crescut comercialment”, amb 44 establiments nous. Tot i tractar-se de la presentació de la campanya de Nadal, Ferrando ha volgut exposar aquestes dades perquè es “nega” a “no reconèixer l’esforç dels que cada dia obren els seus negocis”.

En aquesta línia, el president de la Via T, Salva Minguella, que avui ha esdevingut representant de les entitats comercials adherides a la campanya de Nadal, ha posat en valor la dinamització comercial en el marc de la iniciativa nadalenca, però també ha fet referència a la necessitat perquè es fes “durant tot l’any”. Minguella ha exposat la necessitat de dur a la pràctica el pla comercial, que ja s’està treballant, per impulsar i potenciar el comerç local la resta de l’any.

En l’àmbit comercial, a més, enguany s’ha tingut en compte la programació de les grans superfícies, com ha explicat la consellera, de manera que es pugui comptar amb les seves activitats “per tenir més diversitat”.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El fons documental de l’escultor Modest Gené s’incorpora a l’Arxiu de Reus

Notícia següent

Tarragona prepara la celebració dels 700 anys de l’entrada del braç de Santa Tecla el 2021

Notícies relacionades