Rebaixa de l’activitat a les obres al Port de Tarragona

Avatar photo

Les obres en marxa al Port de Tarragona no s’han aturat, però han alentit el seu ritme. El RD 463/2020, pel qual s’estableix l’estat d’alarma i el RDL de 8/2020 de 18 de març, de mesures urgents extraordinàries per fer front a l’impacte econòmic i socials del COVID-19, no imposa l’aturada per a les obres en construcció i, en conseqüència, el Port ha mantingut les obres en marxa per seguretat jurídica de totes les parts, a l‘empara de les instruccions de Ports de l’Estat, ja que no es poden interrompre les obres que estan adjudicades, tan iniciades com per iniciar.

Davant d’aquesta realitat, el Port de Tarragona ha acordat una sèrie de mesures per garantir la seguretat i la salut de les persones en cadascuna de les obres, al mateix temps que dóna compliment el fet establert a les normes especials establertes per a les obres.
El Port ha acordat, entre les parts implicades, rebaixar l’activitat en les obres al mínim indispensable per tal que, dintre d’una continuïtat dels treballs, també es mantingui el mínim nombre de persones a peu d’obra. Paral·lelament, el Port ha demanat que les empreses adoptin ràpidament les mesures preventives necessàries. En aquest sentit, cada empresa ha hagut d’implantar mesures preventives en les obres, i els responsables de Seguretat i Salut de cada obra han validat que aquestes s’ajustin a la normativa vigent pel
COVID19 i en fan el seguiment.
Moll de Balears
La contractació del Moll de Balears no s’ha vist afectada per les mesures establertes en el RD 463/2020 de 14 de març. L’obra més important del Port en aquests moments ja estava contractada en la data de la publicació oficial de l’estat d’alarma i, per tant, no es veu afectada. En aquest sentit, els treballs continuen malgrat tot per tal de complir i mantenir la seguretat jurídica.
Les obres de la primera fase del projecte constructiu del nou moll per a creuers té un pressupost de més de 30 milions d’euros i un termini d’execució de 18 mesos.
El nou Moll de Balears estarà adossat al dic de Llevant, tindrà al voltant de 700 metres d’atracada i una esplanada de 4 hectàrees de superfície.

La infraestructura serà un moll multipropòsit que acollirà una nova terminal de creuers amb capacitat per acollir diversos vaixells simultàniament, la qual cosa augmentarà l’atractiu del Port de Tarragona per a les companyies de creuers.

Una altra obra que ha alentit el seu ritme és la reforma de l’antiga seu de l’APT.
La rehabilitació integral de l’edifici suposa la inversió de prop de 5 milions d’euros i inclou la renovació total de l’edifici amb 4.828 metres quadrats construïts. L’edifici, obra de l’arquitecte Josep Maria Garreta, es destinarà a usos administratius i de serveis portuaris.

Total
0
Shares
Notícia anterior

Els museus de Lleida potencien l'activitat i les exposicions virtuals durant el confinament

Notícia següent

L'Ajuntament de Tarragona crea una nova app, la TGN Emergències

Notícies relacionades