Aquest matí, el president del Port de Tarragona, Josep Maria Cruset, ha fet balanç de l’exercici de l’any 2018. Un any que tanca amb un tràfic de 32,4 milions de tones, un 4,8% menys que l’anterior, i una disminució dels ingressos amb 56,5 milions d’euros, un 1,5% menys que el 2017.
Alguns dels tràfics que progressivament continuen en descens respecte a anys anteriors són el cru, el transport d’animals vius, el carbó i el tràfic de contenidors. Per contra, aquest 2018 destaca l’increment de l’asfalt, el butà i propà, la sal potàssica, les fruites, la pasta de paper i els cereals i pinsos. Aquests últims, en paraules de Cruset “fan del 2018 un any excepcional”, ja que han superat en un milió de tones les dades del 2017.
Una dada molt positiva ha estat la del creixement del nombre de creuers. Mentre que al 2017 se’n registraven 37, durant el 2018 van ser-hi 57. Fet que augmenta la xifra de creueristes, passant de 51.000 a 98.126.
Respecte als ingressos s’ha produït un descens de l’1,5%. Aquest any s’han ingressat 56,5 milions d’euros, mentre que 2017 tancava l’any amb 57,4 milions, un resultat que Cruset ha qualificat d’excepcional. El ‘cash flow’ es situa en 29,9 milions i l’endeutament en 54,7 milions d’euros.
També s’han donat a conèixer els projectes que es duran a terme durant el 2019, entre els que hi destaquen: la primera fase d’obres de la terminal intermodal Puerto Centro, l’accessibilitat viària a la Zal, la digitalització del sistema d’entregues d’agroalimentaris i la més significativa, la primera part del projecte del Moll de les Illes Balears. En aquestes tasques s’invertiran 25 milions d’euros.