Les obres de la segona fase de l’ampliació de l’Hospital Joan XXIII de Tarragona han obligat al tancament del pàrquing destinat als treballadors del centre, un espai que fins ara acollia prop de 300 vehicles. Aquesta mesura, que es va comunicar a la plantilla a principis de setmana, afectarà directament als professionals durant tota la durada de les obres, fins a la seva finalització prevista per al 2028, segons ha informat el Diari de Tarragona.
L’espai ocupat actualment pel pàrquing serà destinat a la construcció de l’edifici principal del nou complex hospitalari, el qual formarà part de la segona fase del projecte d’ampliació. Aquest canvi ha generat una gran preocupació entre el personal, que haurà de buscar alternatives per aparcar els seus vehicles durant els propers anys.
Des del Departament de Salut i l’Ajuntament de Tarragona s’ha reconegut la importància de trobar una solució al problema. Tot i que s’han compromès a buscar alternatives, fins al moment no s’ha implementat cap mesura concreta.
Els treballadors han expressat la seva frustració, alertant que aquesta situació podria complicar encara més la seva jornada laboral i generar problemes també per als pacients, que podrien veure’s afectats pel col·lapse d’aparcament a la zona. Els sindicats, com la UGT i CATAC-CTS, segueixen de prop la situació i demanen una solució immediata abans de l’inici de les obres. A més, des del Col·legi Oficial de Metges de Tarragona (COMT) ja s’havia alertat sobre aquesta problemàtica fa mesos, tot sol·licitant que es trobessin alternatives abans que el tancament del pàrquing es fes efectiu.