Arriba la Marató Tarragona amb essència olímpica

El proper diumenge 28 de gener, Tarragona acollirà una nova edició de la SB Hotels Marató Tarragona

Els i les amants del running tenen nova cita a la ciutat de Tarragona. El proper diumenge 28 de gener Tarragona acollirà una nova edició de la SB Hotels Marató Tarragona. Un esdeveniment esportiu que aquest any celebra la seva vuitena edició i que s’ha anat consolidant any rere any. Aquesta edició tindrà essència olímpica i és que la sortida i la meta d’aquesta competició es farà a l’Anella Mediterrània dels Jocs Mediterranis, tenint en compte que aquest estiu es disputen i se celebren els Jocs Mediterranis Tarragona 2018.  No és la primera vegada que l’Anella Mediterrània és la meta d’una competició, ja que a la Vuelta Ciclista a Espanya –celebrada a l’estiu- la va acollir com a tal.

 En aquests moments, hi ha 1.200 atletes inscrits per participar a la cursa. Un 24% són dones i fins i tot, la marató també compta amb la presència d’atletes que vénen de 25 províncies de l’Estat espanyol i d’una seixantena de nacionalitat estrangera. Els atletes podran competir a la de 30 km, 15 km i 5 km –aquesta última, es farà totalment al barri de Camp Clar-. Els atletes podran gaudir de les zones més conegudes i especials de Tarragona com l’Arrabassada, la Rambla Nova , l’Anella Mediterrània… Una de les novetats d’enguany és la medalla per a tots els participants que arribin a la meta, una medalla especial on hi surt representat l’skyline de Tarragona. A més, també rebran una samarreta tèrmica.

La SB Hotels Marató de Tarragona  oferirà un retorn de 202.000 € a la ciutat

Elisa Vedrina, regidora d’esports de l’Ajuntament tarragoní anima a la ciutadania “a avivar als corredors de la Marató” i que aquesta cursa “reafirma a Tarragona com a ciutat referent de la pràctica esportiva”. Vedrina també ha destacat la importància de empenta privada i com aquesta “ajuda en el desenvolupament econòmic del teixit de la ciutat”, ha explicat la regidora.

Juanan Fernández, director de la cursa, ha afirma com el fet que l’origen i arribada de la marató sigui a l’Anella Mediterrània és molt positiu per a la ciutat i pels Jocs Mediterranis i perquè vegin què ha significat aquesta inversió”. Fernández també ha mostrat la seva satisfacció per l’evolució de la cursa i l’impacte econòmic que genera a la ciutat. Això no obstant, ha afirmat que perquè la ciutat també cregui en la marató és necessari que hi hagi recolzament institucional i que “de tant de bo renovem el patrocini”. L’alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros ha respost a aquestes declaracions i ha afirmat que per part del consistori tarragoní “el suport no faltarà” i que gràcies a aquesta iniciativa “situa a Tarragona com a destinació turística i com a escenari nacional i internacional de primer nivell” i que a banda, també situarà a Tarragona “entre les primeres ciutats que organitzen maratons”.

Des de l’Ajuntament de Tarragona i des de l’organització de la marató s’ha afirmat que l’esport segueix creixent de forma activa en molts municipis del territori espanyol i especialment a Tarragona, on aquest esdeveniment s’ha anat consolidant. La cadena SB Hotels Ciutat de Tarragona ja fa dos anys que és patrocinadora d’aquest marató i ha explicat com d’important és aquest patrocini perquè des del punt de vista hoteler, és important crear destinació. Fernández –director de la marató- assegura que aquesta oferirà un retorn de 202.000 € a Tarragona i que atraurà gairebé 4.000 persones a la ciutat. La marató compta amb un pressupost de 80.000 euros, tot i que des de l’organització apunten que de cara a les properes edicions voldrien augmentar-lo i que així sigui una prova que atregui a més volum d’atletes.